even voorstellen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tjvkooten

mijn naam is Thijmen, en ik wil me hier goed inlezen over salamanders, ik weet nog niet of ik salamanders ga houden maar ik wil in ieder geval weten wat de mogelijkheden zijn met mijn aquarium van 130x50x50. (ik ga waarschijnlijk voor een riparium.)

ik heb helaas geen toestemming kunnen krijgen om waar ik nu woon een terrarium neer te zetten, maar een aquarium mocht wel. en gelukkig is het woord vissen daarbij niet in de mond genomen. wel dat er water in moet zitten maar dan nog zijn er genoeg opties.
Met vriendelijke groet,
Thijmen

Niels D

Welkom. Met 1.30 meter lengte kan je een hoop gekkigheid uithalen. Of je er salamanders in moet doen is echter een tweede. Je kan er een hoop axolotls in kwijt en een hele hoop kleinere salamandersoorten, maar aangezien ze niet te combineren zijn met de meeste andere dieren (op slakken en garnalen na) zal je het qua inwoners redelijk eentonig moeten houden, hoewel wat grotere soorten met Chinese danio's te houden zouden moeten zijn. Wel heb je geen warmte-element nodig, wat een hoop in kosten kan schelen. Lees je goed, dan kom je er het beste achter wat je wilt gaan houden. 
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

tjvkooten

ik heb de meeste spullen al liggen voor een vissen aquarium, deels gekocht en deels van mijn ouders zolder. (die hadden een tropisch bakje toen ik klein was.) ik moet nog even kijken wat voor pomp er op kan bij salamanders. (een buitenfilter zou mooi zijn maar dan moet ik die wel ontsnappingsproof kunnen maken.)

verder draai ik toch altijd zo lang mogelijk in, desnoods moet ik de inrichting wat veranderen na het indraaien.
Met vriendelijke groet,
Thijmen

StevenZ


tjvkooten

bedankt, ik heb uiteindelijk toch gekozen voor rietkikkers, maar daar weten een aantal van jullie vast ook wel wat van af.
Met vriendelijke groet,
Thijmen