23e Landdag Oliemeulen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jos Fontaine

Ik heb kweekporties echte grindals te koop.

Voor diegenen die niet weten wat zijn grindals zijn:
Grindals zijn een kleine soort enchytree. De officiële naam is Enchytraeus buchholzi.
Ze blijven een stuk kleiner dan de gewone enchytree, Enchytraeus albidus.
Grindal-kweken zijn bovendien productiever dan enchytree-kweken.

Ideaal voor jonge larven.

Groet Jos Fontaine
Tylototriton verrucosus
Hypselotriton (Cynops) orientalis
Cynops ensicauda popei
Pleurodes waltl
***************************************
enchytraeen en grindals
wasmotten
micro-, walter- en azijnaaltjes

jackdw

Weet iemand waar 'k het programma van deze landdag kan vinden? ...  :o
Groetjes

Gerrit Krips

Als het goed is heb je (als lid van de Salamandervereniging) een e-mail met als bijlage het programma ontvangen. Mocht het toch niet in je mailbox zijn beland, wil je me dat dan even laten weten, dan zorg ik dat je alsnog een programma krijgt.

jackdw

Bedankt om me erop te wijzen Gerrit. Heb m'n mail niet gecheckt, gebruik meestal een ander mail-adres.  ;D

Bij deze heb 'k het dus wel!  ::)

Met beestige groeten
Jack

Nat1

#4
Hello. I read that you are offering grindal worms, but at the bottom, you mention that you also grow vinegar eels and microworms. I was wondering if you could be so kind as to provide starter cultures for those two for landdag. I think I could arrange for someone to pick them up there. Tell me if you're willing, and how much they would cost.

Citaat van: Jos Fontaine op augustus 12, 2016, 01:04:23 PM
Ik heb kweekporties echte grindals te koop.

Voor diegenen die niet weten wat zijn grindals zijn:
Grindals zijn een kleine soort enchytree. De officiële naam is Enchytraeus buchholzi.
Ze blijven een stuk kleiner dan de gewone enchytree, Enchytraeus albidus.
Grindal-kweken zijn bovendien productiever dan enchytree-kweken.

Ideaal voor jonge larven.

Groet Jos Fontaine

Jos Fontaine

Hello Nat1

I will bring with me a starter cultures of microworms and vinegar eels.

The costs are in total €5,00.

Till then Jos
Tylototriton verrucosus
Hypselotriton (Cynops) orientalis
Cynops ensicauda popei
Pleurodes waltl
***************************************
enchytraeen en grindals
wasmotten
micro-, walter- en azijnaaltjes

Nat1


Coen Deurloo

Het programma staat nu ook op de voorpagina van salamanders.nl.

harry pé

we zijn er geweest op de beurs.
maar sorry,ik stelde me (samen met mijn jongens) er heel wat anders van voor.
ik dacht er staan wel stands ter informatie,etc,etc.
maar ik / wij hebben niks kunnen vinden,en dan kom je vanuit de (Achterhoek) naar Tilburg.
of ik moet me vergissen.En dan kom je in een zaaltje(achter een deurtje)waar je ook naar vragen moet.
maar met een paar minuten wisten we het (al) wel.
het was dus Niks (sorry voor mijn woorden).

Mvg

Robert Jan

Geachte heer Pé,

Jammer dat de bijeenkomst van de salamandervereniging niet aan uw verwachting voldeed.
Voor ons was het echter een gezellige en informatieve dag, met veel bekende gezichten en een divers aanbod aan nakweek en vakliteratuur.
Misschien is een commerciële terrariumbeurs zoals die in Houten (18/09) meer een uitje voor u en uw jongens.

Met vriendelijke groet,

Robert Jan Lips
CB  Ambystoma andersoni
CB  Ambystoma mexicanum
WC/F1  Cynops pyrrhogaster Tohoku
CB  Hynobius dunni
CB  Hynobius quelpartensis
CB  Hynobius retardatus
CB  Salamandrella keyserlingii

harry pé

Hoi Robert Jan Lips,

mag ik vragen waar dat; (divers aanbod aan nakweek) dan stond.
want ik heb verders geen stand of tafel zien staan met de kwekers en hun nakweek.

Mvg; pé

Robert Jan

Tijdens de lunchpauze was er gelegenheid tot uitruilen of aankopen van nakweek. Er werden verschillende soorten aangeboden alsook tijdschriften en boeken. Dat heeft u dan waarschijnlijk gemist.
Voor uitgebreide informatie over het houden van salamanders verwijs ik u naar de startpagina van deze website. Succes.
CB  Ambystoma andersoni
CB  Ambystoma mexicanum
WC/F1  Cynops pyrrhogaster Tohoku
CB  Hynobius dunni
CB  Hynobius quelpartensis
CB  Hynobius retardatus
CB  Salamandrella keyserlingii

Niels D

De bijeenkomst van de salamandervereniging draait voornamelijk om de lezingen die gehouden worden en het aanbod van dieren. Deze werden in de pauzes en na het programma aangeboden in de "tent". De dieren werden op de tafels gezet.

Ik kan me voorstellen dat het voor u en uw kinderen behoorlijk tegen viel, maar naar mijn mening hebben wij niet gepretendeerd een grote beurs of iets dergelijks te organiseren. Besef daarbij dat de salamander hobby vele malen kleiner is dan bijvoorbeeld die van de slangen- en hagedissenhouders. Alles is dus kleinschaliger. Hopelijk hebben jullie nog enigszins kunnen genieten van de dieren in de "Oliemeulen" zelf.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

jackdw

Hier een tevreden bezoeker van deze "weer-top-landdag"! ...  8)

Interessante lezingen, nieuwe mensen ontmoet, beestjes gezien ...bedankt voor het organiseren en de cd!  :-*

..en zal nog lang nagenieten van de cd-met-jaargangen en andere info die 'k nog niet had! ...  :o


Gerrit Krips

Was inderdaad weer een bijzonder fijne landdag. Ondanks alle drukte heb ik zelfs nog een paar woorden met Jack kunnen wisselen ;D