Tylototriton Verrucosus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthijsxr

hallo

ik heb sinds kort twee krokodil salamanders ze zitten volledig in het water met een beetje land. ik besloot nog wat meer info op te zoeken en las toen wat over verschillende vitamine die ze nodig hebben en nu vroeg ik me af welke vitamine en hoe geven .
ik geef ze nu rode muggen larve en tubifex wat kan nog meer voer zijn voor ze.

mvg Matthijs rozema

StevenZ

Regenwormen zou ook goed mogelijk zijn. Voer hier zelf eigenlijk voor het grootste deel regenwormen, lekker goedkoop en de salamanders eten het erg goed. Verder zijn er nog veel andere voedseldieren maar met regenwormen, tubifex en rode mug zijn de meest gebruikte voedselsoorten. Op de website staan ook enkele artikelen over voeding.

matthijsxr

Oké bedankt, en hoe zit het met vitaminen toebrengen en wat voor vitaminen als het moet

Felixx

Hoi Matthijs,

In regenwormen zit eigenlijk alles in wat ze nodig hebben.
Natuurlijk kan je af en toe wel wat afwisselen met roden mug.
Gebruik daarom regenwormen als je hoofdvoer.


matthijsxr

Ooh oké dat wist ik niet, ze zijn nog niet volwassen dus moet ik ze gewoon een worm per dag geven of een  muggenlarven erbij?

Felixx

Ik heb momenteel ook kleine, maar ik voer ze eigenlijk alleen maar wormen.
Zelf voer ik ze iedere dag zeker 2 wormen.
Ze zijn in de groei dus je kan ze flink voeren, let er wel op dat ze niet te vet worden maar die krijg je wel in de gaten ;)

matthijsxr

Oké bedankt voor de info.
Ik vind ze nu al actiever :D.
Ik keek vandaag naar ze en zag gele vlekjes op een van de salamanders hun buik is dat iets of is dat gewoon zijn kleur patroon?

Felixx

Dat is inderdaad een patroon, hebben de mijne ook.
Goed om te horen dat ze al een stuk actiever zijn, veel succes met je sally's!
Als je vragen hebt hoor ik het graag.


matthijsxr

hallo ik keek net en in de bak en zag de grotere aan de poot van de kleine in zijn bek had. ik heb ze maar voorzichtig naar het water oppervlakte gebracht en toen liet hij pas los  is de erg dat hij dat doet of is dit gewoon gedrag.

Felixx

Verschilt het veel kwa lengte tussen de tylo's? En lag er voer in het aquarium of niet?
Bij mij doen ze het alleen als ik ze ga voeren, dan kunnen ze elkaar wel is pakken.

matthijsxr

het verschil is niet erg groot het gebeurden toen ik klaar was met eten geven.
maar nu drijft één van de twee en heeft moeite om op de grond te blijven

Niels D

Mogelijk ingeslikte lucht, maar mogelijk ook "bloat".

Check: http://www.caudata.org/cc/articles/bloatEDK.shtml

Hou het in ieder geval in de gaten. Bij ingeslikte lucht moeten de symptomen binnen 2 dagen weg zijn, althans wat ik mij heb laten vertellen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Michael Clerc

Citaat van: matthijsxr op maart 02, 2016, 01:24:07 PM
hallo

ik heb sinds kort twee krokodil salamanders ze zitten volledig in het water met een beetje land. ik besloot nog wat meer info op te zoeken en las toen wat over verschillende vitamine die ze nodig hebben en nu vroeg ik me af welke vitamine en hoe geven .
ik geef ze nu rode muggen larve en tubifex wat kan nog meer voer zijn voor ze.

mvg Matthijs rozema

Ik geef mijn voedseldieren dit http://www.wesdijk.nl/aquarium/vitaminen-calcium-preparaten/40371-sticky-tongue-farms-vit-all-112-gram-041139400033.html zo krijgen de krekels ook vitamines binnen die  ze doorgeven aan je salamanders ,
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

matthijsxr

ja het was lucht want de volgende dag was het klaar

Felixx

Bij een van mijn tylo's zie ik dat hij bewust lucht inslikt om te drijven, op de een of andere manier vind zei dat comfortabel  :D
Hoeveel cm zijn je tylo's op dit moment?