Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Vraag

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

StijnH

Ik heb een groep Tr. macedonicus op mijn balkon in de buitenlucht staan. Ze worden gehuisvest in een speciekuip (rechthoek). Ze zitten aquatiel. Onder de speciekuip heb ik een stuk piepschuim liggen. De bak heb ik afgedekt met een deken en daarbovenop een stuk zeil. Nu de temperaturen weer flink dalen, vraag ik me af of dat afdoende is? Wat denken jullie?

P.S. Ik hou al enkele jaren (met succes) meerdere Triturus/ Lissotriton in de winter buiten, ze zitten echter op het land en in tempex dozen eveneens afgedekt met een deken en een stuk zeil. 
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Niels D

Volgens mij moet dat geen probleem zijn, als het water maar niet teveel bevriest. Ze zijn naar mijn ervaring niet veel anders dan T.dobrogicus.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl