Kweekpoging Neur. crocatus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hein


In 2011 heb ik via Harry wat eitjes gehad van de N. crocatus, na het eerste jaar in het water te hebben gehouden, ben ik over gegaan ze aquatiel te houden.
Dit drie jaar zo volgehouden op kamer temperatuur en ze in het vierde jaar een koude periode in de kruipruimte bij mij   gegeven.
Vandaag de dieren  er uit gehaald (zien er goed uit ) laat ze vandaag even acclimatiseren en zal ze morgen in een grote ruimte plaatsen allemaal bij elkaar, met veel stenen waar ze eventueel eieren op kunnen afzetten.
Heb lang moeten wachten voordat ze zo ver zijn zoals ze nu zijn. Zal proberen foto s te maken.

Ben benieuwd of ze eitjes willen afzetten.
:-\
Gr. Hein

Niels D

Dat zou echt prachtig zijn als ze gaan leggen. Neurergussoorten mogen wat beter binnen de Nederlandse grenzen vertegenwoordigd zijn.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Paul

Succes Hein. Ben erg benieuwd. Hoe ziet jouw groep eruit?

StevenZ

Erg interessant! Ben benieuwd naar de foto's. :)

Steven DC