Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Tetra Repto Frog

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

synops man

Hoi.
Ik gebruik Tetra Repto Frog voor mijn  middelgrote salamanders.
Ik heb met dit voer minder snel last van nitrietvorming.
Dan voer ik nog zwarte muggenlarven en rode muggenlarven, en regenwormen.
Ik geef  Geen tubifex in verband met gasvorming.

Gr JB





joost.v.wijk

Minder snel nitrietvorming ten opzichte van welk ander voer?

En heb je geen last van veel steekmuggen dan, bij het voeren van zwarte muggelarven?

Ik voer al ruim 20 jaar tubifex aan mijn salamanders, bij gebrek aan regenwormen is dit zelfs het hoofdvoer. En nog nooit iets gemerkt van gasvorming.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

synops man

Hoi  joost.
Ik heb snel last van nitriet met het voeren van rode mugenlarven.
Ik zelf heb geen goede ervaring met tubifex,dus hou ik het bij kleine regenwormen en mugenlarven.
Ik heb hier een paar salamanders gehad,die bleven drijven na het voeren van tubifex.
Ik heb geen last van steekmuggen, de zwarte muggenlarven is  diepvriesvoer de rode muggenlarven is wel levend voer.
Gr JB



joost.v.wijk

Bij het voeren van muggelarven en tubifex is het erg belangrijk om zeer goed te spoelen. Er zitten vaak erg veel dode tussen, en ander vuil. Dit kan inderdaad een te hoge nitrietwaarde opleveren. Probeer ook zoveel te voeren dat alles snel op is, zonder dat het weg kan kruipen, en dan dood kan gaan.
Diepvries- en droogvoer kan ook nitrietwaarden omhoog gooien, wanneer het te lang blijft liggen. Maar het is zeker handig, wanneer regulier voer niet of nauwelijks voorhanden is. En mooi dat ze het willen eten, want niet elke salamander accepteert diepvries- en droogvoer.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Als je jouw salamanders aan de korrels krijgt is het wel ontzettend praktisch. Ik voer enkele van mijn salamanders steurkorrels. Vooral de waltls lusten dit graag. Ik adviseer wel om pieren te blijven voeren.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

synops man

Dank voor de info Joost en Niels.
Die steurkorrels kan ik ook wel eens gaan proberen voor mijn paramesotriton hongkongensis.
Gr john