voedseldieren.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xJaleasa

Helloooow people.

Ik had een vraagje, weet er iemand een site waar je voedseldieren voor de salamander kunt bestellen?
Want voor de baardagamen is er happy-reptiles bijvoorbeeld en die verzenden door het hele land.
Bestaat er zo iets ook speciaal voor de salamander?


groetjes Jaleasa:)

StevenZ

Als je kleinere porties nodig hebt, of een grote hoeveelheid wormen (dit zijn wel een soort wormen die wit vies spul afgeven waardoor sommige salamanders ze niet eten) nodig hebt gebruik ik zelf meestal deze webshop. https://www.baitshop.nl/reptiel/voedsel-dieren

Voor een grote hoeveelheid tubifex of rode muggenlarven vind ik zelf deze website erg fijn; http://www.killivissenencorydoras.nl/45507941

Een website specifiek voor salamanders is er volgens mij niet.

Groetjes,
Steven

xJaleasa

Dankjewel Steven! Ik ga even rondneuzen op die sites.

StevenZ

Leuke dieren! Heb hier ook carnifex gehad, en die aten op gegeven moment gewoon wormen uit m'n hand.
Mooie ruime bak ook. Wel goed uitkijken dat ze niet kunnen ontsnappen.

Maxim M.

jammer dat die kilivissen site niet buiten nederland leverd.
Iemand een alternatief voor ons belgen?

Niels D

Helaas niet. Wormen kan je vaak ook in kleinere porties krijgen bij een hengelsport zaak.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Hij staat wel as zondag op de Limbeurs in Houthalen belgie kun je bestellen dan neemt hij het mee

Maxim M.


polidor

Ik ben op zoek achter een portie grote wasmotlarven die niet bestraald zijn en dus kunnen dienen voor de zelf-kweek. Liefst koop ik aan bij een Belgische hobbyist. Wil er uiteraard voor betalen.
Woon in Vlaams-Brabant. Dank bij voorbaat. Mijn email-adres is paulvanhoovels@yahoo.com.
Polidor

Niels D

Ik heb geen kweek meer, maar mijn startkweek was gewoon met exemplaren die als voedseldier verkocht werden. Men vertelde mij dat dit het best gaat met dieren die niet op zaagsel worden aangeboden, maar ik zou niet weten wat hier de reden van is. Ik was er ook niet van op de hoogte dat men wasmotlarven deed bestralen. Ik dacht dat dit enkel met tebo's het geval was.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joost.v.wijk

Probeer eens via een bijenhouder   ;)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis