Kunnen volwassen appelslakken bij axolotls?

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ImmanuelD

Hey,

Ik heb al een beetje rond gezocht op het internet en vond voorstanders en tegenstanders. Maar toch ben ik benieuwd wat de mensen op dit forum vinden. Kunnen mijn volwassen appelslakken bij mijn axolotls? Ze kunnen niet zorgen voor een plaag en ook passen ze niet in hun mond. Kan deze combinatie of levert dat toch stress op voor axolotls? Benieuwd wat de experts en kenners hier van vinden :)

Vraag 2: Ik kijk altijd zorgvuldig de planten na, maar helaas zijn er toch poelslakken in mijn axo aquarium gekomen. Is dit erg? Ik haal ze er nu altijd uit als ik ze zie en voer ze dan aan mijn kogelvis.

Groetjes

Jgpost

Ik heb nooit nadelige gevolgen gezien van slakken van welke soort dan ook bij salamanders. Ik heb zelf appelslakken, posthoornslakken en grondslakkken. Het is wel belangrijk dat je geen slakken neemt uit de natuur. Die kunnen schadelijke parasieten en wormen bij zich hebben. Appelslakken helpen bij het opruimen van bijvoorbeeld voedselresten.

ImmanuelD

Haha dat van dat je geen slakken uit de natuur nodig hebt wist ik natuurlijk allang  ;) ben op aquarium vlak niet bepaald een newbie. Toch bedankt!!!!!!!! We hebben dus 1 voorstander. Benieuwd of er alleen maar voorstanders zijn, of ook tegenstanders.

Niels D

#3
Appelslakken is een mogelijkheid, maar ik vind dat ze behoorlijk vervuilen als je dat vergelijkt met posthoornslakken en poelslakken. Appelslakken doen het tevens beter op hogere temperaturen. Het is niet onmogelijk, maar of het de ideale situatie is betwijfel ik.

http://www.caudata.org/cc/articles/Mixing_disasters.shtml

Van posthoorn- en poelslakken ben ik overigens een voorstander.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl