Nieuwe axolotl is passief

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kelly85

Eindelijk heb ik mijn 2 nieuwe jonge axo's kunnen ophalen, met dank aan sommige mensen hier op het forum! Ze lijken snel gewend aan hun nieuwe stekje en 1 van de 2 zwemt vrolijk de hele dag rond en is heel actief. De andere echter verstopt zich sinds gisteren in een hoekje en laat zich amper zien, maar eet wel gewoon. Ik heb voor de Ekerheid de waardes van het water en temperatuur gecheckt dit is allemaal in orde. Is dit gedrag iets waar ik me zorgen om moet maken of moet hij gewoon wat langer bijkomen van het transport en nieuwe omgeving? De axo's reageren ook goed op elkaar en hij ziet er verder gezond uit.

Kelly

Ron Duijn

Hoi Kelly,

Ik wed dat die van mij vrolijk rondzwemt :D
Ik denk dat het vrij normaal is hoor, als sallies verplaatst worden en in een nieuwe omgeving terecht komen hebben ze meestal een tijdje nodig om te wennen.
Dat ze goed op elkaar reageren en allebei goed eten is een teken dat er niet veel aan de hand is.
Je zult zien dat die andere zich binnenkort ook wel wat vaker zal laten zien.
Groetjes
Ron
Cynops orientalis
Cynops cyanurus
Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
Triturus marmoratus
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Lissotriton italicus
Ambystoma mavortium
Ambystoma mexicanum
Salamandra algira tingitana

Kelly85

Haha inderdaad Ron die van jou doet het uitstekend! Heel nieuwschierig beestje is het. Ik hou ze voorlopig goed in de gaten dan komt het hopelijk vanzelf goed.

Ron Duijn

Cynops orientalis
Cynops cyanurus
Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
Triturus marmoratus
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Lissotriton italicus
Ambystoma mavortium
Ambystoma mexicanum
Salamandra algira tingitana