Axolotl weigert wormen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels D

Gekweekte wormen kunnen heel gevarieerd voedsel krijgen, als je ze zelf kweekt. Ik ben enige tijd geleden van een simpele container met wat substraat en wormen overgegaan op een meerlaagse compostbak met wormen (wormentoren, zie link onderaan). De opbrengst is goed als deze een tijd staat met een goede startkweek en andere dieren als slakken, mieren en enchytreeën kun je gewoon laten zitten. Ik vang nog steeds zelf wormen, want met ons dierenbestand is één zo'n compostbak niet voldoende, maar het levert toch een hoop gemak op.

http://www.trendycrib.nl/diy/duurzaam-tuinieren-maak-je-eigen-compost/
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

ImmanuelD

Haha of het bij de hobby hoort of niet; ik heb niet zo'n zin om in de grond te zoeken. Ook zo'n compostbak op mijn  balkon zit ik niet op te wachten. Hoewel het er erg vet uit ziet!!

Het is nog niet makkelijk, maar ze eet steeds vaker wormen. Ik bied er eerst 1 aan haar aan en als ze die niet wilt geef ik hem aan het mannetje. En de tweede eet ze vaak wel. Nog wisselvallig maar zit vooruitgang in.

Niels D

Komt goed als ik het zo hoor.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

ImmanuelD

De laatste twee dagen deed ze weer moeilijk  :-\ Mijn moeder en haar vriend zijn bezig in hun tuin. Heb even 5 minuutjes gezocht en had 12 wormen gevonden. Ze heeft een dikke worm gegeten zonder moeite, uitspugen en gedoe. Wanneer mogelijk ga ik dus toch wormen uit de tuin voeren, scheelt gedoe.

Heb ook gekeken naar hoe je ze kan kweken, maar heb geen andere manieren gevonden dan een compost box.

Niels D

Die zijn er ook niet. Je hebt alleen diverse manieren van composteren en verschillende types compostbakken.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl