epoxyhars filteren ??

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tacha

hoi iedereen

ik heb mijn eigen achterwand gemaakt en vroeg me af of ik de volledige wand een week moet
laten filteren of alleen het gedeelte dat onder water zit of mss helemaal niet ?
ik had gelezen dat een achterwand voor je vissen eerst een week gefilterd moet worden met enkel de koolstofspons en dat je dagelijks een beetje water moet verversen. moet dit voor salamanders ook?
ik heb mijn wand gemaakt uit piepschuim, tegellijm en epoxyhars.
ik was eerst van plan om alleen het gedeelde dat onder water zit te filteren maar dacht dan aan de condens die je krijgt waarvan er automatisch dan druppels in het water zullen vallen.
men zegt dat de hars niet giftig is voor dieren en dat een week filteren alleen maar uit zekerheid nodig is. (?)

wat doet u als u uw eigen wand maakt? gaat u dan ook filteren?

ik zou er graag de chinse vuurbuiksalamander in laten wonen.

groetjes

casdevente

Ik zou eens contact zoeken met niels D van dit forum. Hij maakt zelf hele mooie achterwanden dat ik weet. Als iemand het weet dan is hij het wel.

Groeten cas

tacha

dank u voor de tip Cas  ;D

casdevente


Niels D

Je hebt een PM, maar alsnog hier ook het antwoord:

Ik werk al enige tijd niet meer met epoxyhars. Het is niet nodig bij salamanders. Ik lak ook niet af met Flevopol o.i.d.. Bekijk dit topic voor mijn laatste bouwmethode:

http://www.salamanders.nl/forum/terrarium-en-inrichting/achterwanden-maken/
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl