Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Aqarium / of terrarium

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

harry pé

Hoi prange hier,
de 1 heeft z,n salamanders in Aqariums,
de ander heeft ze weer in Terrariums.
hoe?!,wat?!,waar?!.

Mvg;prange

Coen Deurloo

Citaat van: prange op mei 18, 2015, 11:18:06 AM
Hoi prange hier,
de 1 heeft z,n salamanders in Aqariums,
de ander heeft ze weer in Terrariums.
hoe?!,wat?!,waar?!.

Mvg;prange

Hoi Prange, op deze pagina vind je wat algemene informatie over salamanders: http://www.salamanders.nl/index.php/algemeen.html

Niels D

Er waren wat reacties met betrekking tot je schrijfstijl. Deze heb ik verwijderd, om niet in herhaling te vallen. Het vriendelijk verzoek om in het vervolg teksten duidelijker te formuleren blijft bestaan. De reden hiervoor is dat dit forum, in tegenstelling tot veel facebookpagina's, als naslagwerk dient. Vragen stellen mag uiteraard altijd!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

harry pé

Hoi mensen,

Zie het niet verkeerd,wat ik geschreven heb.
Het zit namelijk zo,ik ben op zoek naar aqariums/of terrariums,waar ik (in de toekomst) m,n salamanders in kan doen.Ik kan van iemand een paar aqariums kopen (100x50x30/35).en ben aan het dubben of dat een goeie deal is.
Daarom mijn vraag:Aqariums/of Terrariums.

Mvg:prange

013

Tja eh ...Over wat voor salamanders hebben we het?

Niels D

#5
Als je een landsalamander wilt heb je een terrarium nodig. Als je een watersalamander wilt een aquarium, maar er zijn er nogal wat die naast water ook een landdeel nodig hebben. Voordat je aan salamanders begint raad ik je toch aan eerst te kijken of je een landsalamander wilt of een watersalamander. Wat watersalamanders betreft is er een ruimere keus, vooral wat goede beginnerssoorten betreft.

Beginnerssoort is een begrip dat nogal eens negatief geïnterpreteerd wordt, alsof ze enkel als opstapje dienen naar de  "leuke" soorten. Mijn favoriete soorten zijn juist beginnerssoorten, omdat ze vaak niet alleen naar verhouding makkelijk te houden zijn, maar ook mooi en interessant gedrag vertonen.

Leuke soorten watersalamanders die nagenoeg geen landdeel nodig hebben (enkel een drijvend stukje kurkschors bijvoorbeeld) zijn naar mijn mening Cynops orientalis, Tylototriton verrucosus, Triturus dobrogicus of Triturus carnifex. En vergeet Pleurodeles waltl niet. Die zou ideaal zijn voor een aquarium met de lengte van één meter.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

harry pé