Is dit terrarium geschikt voor ambystoma Tigrinum

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

casdevente

Ik heb dit terrarium op Facebook aangeboden gezien voor 20 euro. Ik heb nu gewoon een aquaruim verbouwt tot verblijf voor tijger salamanders. Echter heb ik de beestjes nog niet maar ik vroeg me af wat jullie denken van deze bak. Is het geschikt voor 2 individuen?

Niels D

#1
Ik weet niet wat de maten zijn, maar hij oogt een beejte aan de kleine kant. Volgens mij kan je hier ook niet voldoende substraat in stoppen om de tijgers te laten graven. Het lijkt mij geen ideaal terrarium. Ik zou als minimale maat 80x30 centimeter aanhouden en minimaal 15 centimeter substraat. Op zich is een lengte van 60cm mogelijk, maar dan zou ik de bak goed vullen met hout en kurkschors en een flinke laag substraat.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

casdevente

dankje niels, dan kijk ik nog even verder kwam hem tegen dus ik ik dacht ik vraag het aan de kenner.