filmpje hoe een fruitvliegenkweek op te zetten

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Hier een filmpje Hoe pamela de fruitvliegenkweek op zet. Een methode met heel veel opbrengst die niet stinkt

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Salasander

En hoe lang moet je die emmer dan laten staan?
En die fruitvliegen, die kunnen toch vliegen of niet? Vliegen die dan niet weg als je zo een potje open doet?

Coen Deurloo

De commercieel verkrijgbare fruitvliegen zijn meestal genetisch gemodificeerd zodat ze niet kunnen vliegen. Je moet inderdaad niet gaan kweken met de fruitvliegjes die je in je keuken wel eens vind!

®ob

genetisch gemodificeerd klinkt wel heel heftig Coen!

Het komt wel eens voor bij gewone fruitvliegjes dat er een paar bij zitten die niet kunnen vliegen.. Die hebben ze er uit gehaald en hier is mee verder gekweekt... meer toeval dan wijsheid dus..

Kun je ook met huisvliegen doen. ALs je maar lang genoeg inteelt hebt krijg je de meest bizarre afwijkingen.

driessens rudi

Je moet wel goed opletten met deze fruitvliegjes. Ik heb weet van mensen die zelf hun fruitvliegjes kweekten en met hun eigen ogen zagen hoe hun vliegjes paarden DOOR het gaasje heen met "gewone" fruitvliegjes die in de kamer rondvlogen in de zomer. Binnen de kortste keren kan heel je stam fruitvliegjes terug vliegen!!! Dus altijd zorgen dat het héél goed afgedekt is. ;)

Coen Deurloo

Ik zou toch zweren dat ik dit ergens gelezen had...maar jou verhaal klinkt wat logischer inderdaad :)

Harry

Citaat van: Sander Bauwens op december 24, 2007, 01:15:50 PM
En hoe lang moet je die emmer dan laten staan?
En die fruitvliegen, die kunnen toch vliegen of niet? Vliegen die dan niet weg als je zo een potje open doet?

Die emmer moet je met een doek erover (anders vliegen er vliegende fruitvliegen in) een uurtje of 6 laten staan zodat de gist uit kan rijzen. En inderdaad, de vliegen kunnen niet vliegen, maar wel razendsnel kruipen. Vandaar dat ik ze in een grote bak met gistocal stort.
gr. Pamela
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan