Nieuwe inrichting

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

raymond burger

Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort het verblijf van mijn Cynops orientalis gaan veranderen, ik wil het zo natuurlijk mogelijk maken, hebben jullie ideeën (foto's).

Groetjes

StevenZ

Orientalis komt in erg veel verschillende habitats voor, weet niet of er nou echt een habitat is dat het meest geschikt voor ze is. Zelf heb ik ze in een bek met erg veel planten, simpelweg omdat ik dat het mooist vind. Succes!

raymond burger

Bedankt voor het snelle antwoord!
Ik heb ze nu ook in een bak met veel planten, maar ik wou wat anders.
En een bak die lijkt op een rotsachtig stroompje (zie link voor voorbeeld), met natuurlijk een lagere waterstand en geen vissen :)

http://s472.photobucket.com/user/kajra7/media/hillstream3.jpg.html

Niels D

Let op de stroming. Bij teveel stroming zul je zien dat H. orientalis het water uit gaat of dit probeert te doen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

raymond burger

Okay, zal ik doen!
Ik ben van plan om een overloop te bouwen met een kleine biologische filter, waarna het water omhoog gepompt word met een opvoerpompje, wel lettend dat de salamanders niet weg worden geblazen natuurlijk :)

Niels D

Ik ben altijd voorstander van watervalletjes die over een achterwand lopen. Zo minimaliseer je de stroming. Zoals bij deze bak: https://www.youtube.com/watch?v=HSN-r-gii0w
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

raymond burger

Leuk bakkie Niels!
Ik zal foto's maken van de bouw :)

raymond burger

Trouwens Niels, heb jij nog vuurbuikjes (orientalis) te koop?
Wil graag in het nieuwe verblijf mijn groepje uitbreiden!

Niels D

Ik verwacht binnenkort eitjes, maar ik heb geen oudere dieren beschikbaar. Heb enkel twee larven zwemmen, die pas uit zijn gekomen. Ook nog erg klein dus.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

raymond burger

Okay, dan zoek ik nog effe verder, bedankt!

david868

ik weet enkele adressen voor volwassen vuurbuikpadjes
als je er nog zoekt

raymond burger

Bedankt david maar ik bedoelde vuurbuiksalamanders  :)
En daar heb ik al een adresje voor  ;)