weer babies van mijn salamanders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

angela

ik heb weer jonge salamandertjes van mijn spaanse ribbensalamanders.
ik had eitjes maar vond ze er niet zo goed uitzien dus had ze in de bak gelaten , bovendien ga ik dalijk ook twee weken op vakantie dus dacht nou dat lukt toch niet.totdat ik dus vandaag enkele larven zag.heb ze er nu dus wel uitgehaald want vind het altijd zo leuk dat ik dacht probeer het nog een keer.
ik heb nu bij ze watervlooien in het water gedaan en ik zal morgen tubefix en rode muggenlarven gaan halen.
ik heb er nog geen filter bijgedaan omdat ze in een kleine plastic curver bak zitten dat was alles wat ik nu voor handen had.
ik wilde vragen of ik bij hun ook water eruit moet halen , want stilstaand water lijkt me ook niet lang schoon blijven en hoe moet ik dat dan doen? ik kan water bij de "ouders"uit het aquarium halen maar om de hoeveel tijd is dit noodzakelijk.
als ze dit keer al blijven leven en ik ga dalijk op vakantie dan moet ik de zorg aan mijn zus overlaten en ik wil zo graag dat het nu eens goed gaat.
iemand tips voor me?

Ron Duijn

Een paar keer per week een deel van het water verversen, zeker als je ze watervlooien voert.
En ik zou er een luchtpompje in doen met een borrelsteentje voor wat extra zuurstof en natuurlijk wat zuurstofplantjes, zoals waterpest.
En proberen zo koel mogelijk te houden.  ;)
Cynops orientalis
Cynops cyanurus
Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
Triturus marmoratus
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Lissotriton italicus
Ambystoma mavortium
Ambystoma mexicanum
Salamandra algira tingitana

angela

dankjewel dat ga ik doen!! ga dalijk een luchtpompje halen , ik ze zien eten en zo te zien gaat het goed met ze, nu maar hopen dat dat zo blijft

Niels D

Veel waterpest en wat kleine slakjes helpen het water in balans te houden. Slakjes eten de dode voedseldieren en hun uitwerpselen zijn vervolgens makkelijker door de bacteriƫn te verwerken dan de dode voedseldieren zelf.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

angela

heb veel aan de antwoorden gehad! het gaat tot nu toe nog steeds goed en de larven groeien lekker!!