Klein aquarium

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

raymond burger

Hallo allemaal,

Ik heb thuis nog een 30x20x20 aquarium(pje) staan, nu was mijn vraag, is er mogelijk een dwergsoort salamander (kon ik niet vinden) voor wie het niet zielig is in zo'n klein verblijf te leven.
Anders dacht ik aan dwergklauwkikkertjes (Hymenochirus boettgeri), is dit anders wel mogelijk?
Anders word het een garnalenbakje  :)

Gr Raymond

raymond burger


Jasper

Als je het mij vraagt is het te klein voor salamanders en ook voor de kikkers. Je kunt het bijvoorbeeld gebruiken als kweekbak of er garnalen inhouden.
Hypselotriton Oriƫntalis 3.2.4
Pachytrion Archospotus 1.0.0
Triturus Marmoratus 0.0.4

Michael Clerc

Citaat van: raymond burger op mei 10, 2014, 06:53:49 PM
Hallo allemaal,

Ik heb thuis nog een 30x20x20 aquarium(pje) staan, nu was mijn vraag, is er mogelijk een dwergsoort salamander (kon ik niet vinden) voor wie het niet zielig is in zo'n klein verblijf te leven.
Anders dacht ik aan dwergklauwkikkertjes (Hymenochirus boettgeri), is dit anders wel mogelijk?
Anders word het een garnalenbakje  :)

Gr Raymond

Is een vogelspin of schorpioen niks voor je die kunnen er wel in,  niet de grootste soorten maar wel een hoop, 
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

raymond burger

Bedankt, dan weet ik dat.
Ik ben zelf niet zo van de geleedpotigen (mijn moeder helemaal niet) en het is een aquarium geen terrarium.  ;)

Michael Clerc

#5
Citaat van: raymond burger op mei 11, 2014, 05:34:43 PM
Bedankt, dan weet ik dat.
Ik ben zelf niet zo van de geleedpotigen (mijn moeder helemaal niet) en het is een aquarium geen terrarium.  ;)

Een aquarium of terrarium maak niks uit fitting erin en je kan  de geleedpotigen in houden. Een aquarium is meer geschikt zeker voor gravende dieren. want een terrarium gaat meestal niet hoger dan. 10 cm bodem omdat je met de ruiten zit bij een fabrieks terrarium . Ik heb zelf reptielen zie onderSchrift mijn rand is 20cm hoog is ook speciaal gemaakt voor een hoge bodem voor mijn varaanen. Maar Keizer schorpioen zijn wel leuk. Kunnen niet ontsnappen.
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

raymond burger

Het is een heel klein, en vergeten te zeggen open aquarium, binnenkort (woensdag) komt er een dek ruitje op met een klein stukje gaas, een fitting maken word hem dus niet. Waarschijnlijk word het dan een opkweekbakje bakje voor larven van Epipedobates anthony, omdat ik zelf niet zoveel heb met schorpioenen en de rest van mijn familie ook niet word dat hem niet.

Michael Clerc

#7
Citaat van: raymond burger op mei 11, 2014, 08:55:43 PM
Het is een heel klein, en vergeten te zeggen open aquarium, binnenkort (woensdag) komt er een dek ruitje op met een klein stukje gaas, een fitting maken word hem dus niet. Waarschijnlijk word het dan een opkweekbakje bakje voor larven van Epipedobates anthony, omdat ik zelf niet zoveel heb met schorpioenen en de rest van mijn familie ook niet word dat hem niet.

Zijn Triops niks voor je ?

zijn erg grappig je kan ze bij bartsmit kopen je houd ze in gedestilleerd water , worden zo 2a5 cm , en er zitten ook andere eitjes tussen dus je gaat grappige dieren zien die ook doorzichtig zijn , http://www.bartsmit.com/nl/bsnl/kweek-je-eigen-triops  ik heb ze gehad grappige  beestjes , eten zit bij de set
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Dave O.

ik geloof dat de vuistregel voor dwergklauwtjes 1 per 5L is.
C. orientalis
A. Mavortium

B. orientalis
A. callidryas
P. vitticeps

raymond burger

Wat dan zou betekenen dat er 2 in kunnen?


Dave O.

idd, met wat inrichtings materialen vul je snel de laatste 2L.
dus verder kan je er dan ook niets meer bij doen.
C. orientalis
A. Mavortium

B. orientalis
A. callidryas
P. vitticeps