waterval Bij tijgersalamanders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michael Clerc

Ik vraag me af of iemand een waterflatje heeft  bij zijn Tijgersalamanders  en hoe ze daar op reageren en of ze het gebruiken om te baden omdat het om stromend water gaat  ?

want dan wil ik  wat zelf makken van piepschuim en epoxy-hars , tegellijm lijkt mij niet nodig ?
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Niels D

In de landfase, waar ze zich eigenlijk altijd in bevinden, tenzij je een kweekpoging wilt doen, zijn het echte gravers. Een waterdeel in de bak zit dus binnen de kortste keren helemaal vol met substraat en een waterval verstopt hierdoor. Erg onpraktisch lijkt me. Ik zou ze enkel water aanbieden in een bak, die niet moeilijk te verschonen valt. Verschonen zal je namelijk heel veel moeten doen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Michael Clerc

Citaat van: Niels D op april 26, 2014, 11:25:58 PM
In de landfase, waar ze zich eigenlijk altijd in bevinden, tenzij je een kweekpoging wilt doen, zijn het echte gravers. Een waterdeel in de bak zit dus binnen de kortste keren helemaal vol met substraat en een waterval verstopt hierdoor. Erg onpraktisch lijkt me. Ik zou ze enkel water aanbieden in een bak, die niet moeilijk te verschonen valt. Verschonen zal je namelijk heel veel moeten doen.

Ik heb ze al een tijdje heb nu ook een dun laagje fijn-mos waardoor ze kunnen graven maar houd de buikjes wel wat schoner als ze wandelen  , dus ik weet dat het viespeuken zijn maar ik had de waterval wel zo gemaakt  dat die makkelijk te verschonen is met een los rooster die ik af kan spoelen , en als basis gebruik is de exo terra waterbak xxl , ze hebben nu de small staan  ,







SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Niels D

Ik ben zelf een voorstander van meer graafmogelijkheden, maar dat wil niet zeggen dat dit de enige juiste manier is.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Michael Clerc

#4
Citaat van: Niels D op april 27, 2014, 09:27:55 AM
Ik ben zelf een voorstander van meer graafmogelijkheden, maar dat wil niet zeggen dat dit de enige juiste manier is.

Ze graven door de mos heen kost iets meer moeite. Het lukt ze wel het is maar een dun laagje mos, en zou eikenblad nog een optie zijn. Iemand zei dat ze dat fijn vinden om de onderdoor te lopen klopt dit ook?
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Thibaut Vds

Het voelt voor hun ook meer natuurlijker denk ik, ook al zijn ze dat wel niet gewoon als ze gekweekt zijn in gevangenschap. Hoewel ik het zelf natuurlijk vind klinken als je de blaadjes hoort ritselen omdat de salamanders er door wandelen.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Niels D

Ik heb meer dan 15 cm substraat waar ze in kunnen woelen. Daar maken ze gretig gebruik van, zonder dat het schuwe beesten zijn geworden.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Michael Clerc

Citaat van: Niels D op april 27, 2014, 03:09:53 PM
Ik heb meer dan 15 cm substraat waar ze in kunnen woelen. Daar maken ze gretig gebruik van, zonder dat het schuwe beesten zijn geworden.

ik heb zo 8@10CM substraat onder de mos en ze zijn verre van schuw ze schooien voor eten  en happen naar je vingers , en graven soms niet elke dag  de reden zou wel zijn dat ik een grot en tak heb waar ze vaak onder zitten
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus