info gevraagt.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

henkie

nu is van mijn 80 cm bak de bodem gescheurt precies in de midden,nu zit ik al een tijdje te denken om salamanders te gaan houden die in water en op het land leven.nu kwam ik met het idee om de gescheurde bak om te bouwen,door de bodem er uit te halen en,doormiddel van het glas te snijden een bovenwater gedeelte te maken,nu vind ik 40 cm water en 40 cm grond opzich wat klein.worden er soorten in zulke bakken gehouden?en kun je mischien meer water doen of juist wat meer grond.ook rekening houdend welke salamanders er een beetje te krijgen zijn.dus alle info is welkom.

bouffonne

Je kunt ook een stuk glas over de scheur kitten, dan heb toch een grotere bak om mee te werken.
Als je het stuk glas goed af kit kan er niets gebeuren.
Ik heb hier een 1.50 bak waarvan in de bodem 2 scheuren waren ontstaan, omdat mij zo nodig een dikke kei uit de handen moest laten vallen.
ik heb hiervoor 2 stukken glas op maat gesneden en die over de scheur gelegd en vast gekit.
Geen lekkage en in de bak zitten 5 grote axolotls.
Let wel op, alleen bij een scheur en niet wanneer er een stuk glas ontbreekt, dan moet je de hele bodem vervangen.
veel succes

Niels D

Ik heb een vergelijkbare scheur gemaakt met een stuk op maat gemaakt stuk plexiglas.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

henkie

ik heb voor ik dit topic begon al een stukje bodem los dus hij moet er zo wie zo uit,kan er wel nieuwe inzetten,maar als ik dan toch bezig er een bak van temaken voor salamanders,die ook op droge komen.is die daar voor geschikt.of is die te klein?by the way,word wel een onverwarmde bak.