kleurslag

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

henkie

kan iemand mij de kleurslag vertellen van de middelste op de foto,heb er 4 bijzitten in die kleur


henkie

niemand die enig idee heeft?

Niels D

Kleurslagen waag ik me niet aan, hoewel er veel variantie binnen de categorie "wildkleur" aanwezig is.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

henkie

oke we wachten het af,ook wel leuk om te zien wat voor kleuren ze krijgen straks

Salasander

Blauw of melanoid, dus soort van effen grijs. Dat is mijn gok.

henkie

oke bedankt nog.wat voor kleur is dit?is de enigste van mijn larven met deze kleur

Niels D

Ik durf het nog steeds niet te zeggen. Heb je het ook gevraagd op http://www.axolotlgroepnederland.nl/
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

henkie

yep,heb daar ook gevraagt.1 reactie gehad en die had dit nog nooit gezien.

Niels D

#8
Ik dus ook niet.  ;) Probeer het (mocht dit je dit nog niet gedaan hebben) anders op www.caudata.org, een internationale salamanderforum. Daar zitten veel axolotl gekken op, waarvan er enkelen niet op facebook zitten. Er zijn ook facebook groepen zoals "Salamanders and Newts" en "Newt and Salamanders wanted" waar een hoop kennis zit.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

henkie

oke bedankt Niels zal binnenkort als ik tijd heb daar ook ff informeren.wie weet.

bouffonne

het kan een grijze melanoid worden, maar zekerheid heb je pas wanneer ze groter zijn/worden.
Ik heb het vorig jaar een aantal jonge leucisten gekocht met heel veel spots, maar helaas die zijn naar maten ze ouder werden helemaal of bijna verdwenen.
Axolotl larven veranderen nog veel van kleur of pigment, dus je heb nooit geen zekerheid.
Maar zo te zien is het wel een aparte kleur.
Ik heb zelf zwarte melanoid axolotls ;D

Salasander

Op de facebook groep zit er en Duitser die alle kleuren kweekt en ik denk zelfs dat hij zuivere wilde dieren heeft. Hij weet er zeer veel van.

Ik denk dat dit een soort melanoid gaat zijn met witte vlekken, dus mozaïk.

henkie

nog ff geen tijd gehad,maar zal er zeer zeker ff naar zoeken,maar de larf op de foto heeft gewoon een ires ring misschien niet goed te zien op de foto maar dus geen melanoid.heb nog wel 2 zitten zonder ires ring,zie eerder topic ga der van uit dat dit malanoid is.weet alleen de kleur niet.zijn nu een beetje grijs zwart zal binnen kort wel ff een paar nieuwe fotos maken.

henkie

hallo Sander,waar op fb kan ik deze duitser vinden?