welke salamander

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

henkie

ik zou graag nu na het houden van axolotls er een anders soort bij willen houden deze komt dan in een bak van 120 bij 50 bii 60 zonder de axoos dus deze zitten ook in zoon bakk maar wil dus een andere soort in een aparte bak houden.ik zoek een soort waar geen verwarming bij nodig is welke soort is dan aan te raden.als ik een soort weet ga ik daar eerst natuurlijk intensief over googlen.

StevenZ

Enkele leuke en makkelijke soorten zijn Triturus carnifex, Triturus dobrogicus, Hypselotriton orientalis, Hypselotriton cyanurus, Cynops ensicauda en Pleurodeles waltl.

Jasper

Grote bak! met die afmetingen heb je volgens mij keus uit alle soorten. En deze vragen ook allemaal geen verwarming.

Het ligt eraan wat voor soort salamander je wilt. Aquatiel, semi-aquatiel of op land? En wil je er ook mee gaan kweken? Wat ik begrijp ben je nog een beginner met salamanders, en dan zou ik aan raden een makkelijke soort te nemen zoals H. Orientalis of P. Waltl. Ook zou je met een aquarium van dat formaat een paar P. Labiatus' kunnen houden. Met andere soorten heb ik zelf nog niet zo veel ervaring (gehad), dus het advies daarover laat ik aan anderen over.
Hypselotriton Oriƫntalis 3.2.4
Pachytrion Archospotus 1.0.0
Triturus Marmoratus 0.0.4

Niels D

Zo'n grote bak kun je omtoveren tot een salamander Walhalla vol rotspartijen, planten, slakken en garnaaltjes. Ik ga er even vanuit dat je op zoek bent naar een aquatiele soort. Als je wilt kweken heb je bij veel soorten die altijd aquatiel zijn dat de juveniele dieren alsnog een landfase hebben. Ideale dieren die goed te houden zijn als je ervaring hebt met axolotls zijn al genoemd, maar de dieren die je niet noodzakelijk een landfase tijdens de kweek hoeft te geven zijn T. dobrogicus, P. waltl en carnifex. T.verrucosus en H.orientalis en wat andere Cynops soorten zijn in een semi-aquatische setup op te kweken.

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

henkie

even nog ter info,ik zou het juist wel mooi vinden dat ze op land en water leven.dus min of meer een onverwarmt paluarium.er mee kweken is altijd mooi en ben een beginner dus een niet zo moeilijke soort is beter om mee te beginnen denk ik

Ron Duijn

Citaat van: henkie op januari 07, 2014, 07:19:39 PM
even nog ter info,ik zou het juist wel mooi vinden dat ze op land en water leven.dus min of meer een onverwarmt paluarium.er mee kweken is altijd mooi en ben een beginner dus een niet zo moeilijke soort is beter om mee te beginnen denk ik

Misschien Triturus marmoratus?
Zijn vrij makkelijk te houden en kweken hiermee is niet moeilijk.   
Cynops orientalis
Cynops cyanurus
Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
Triturus marmoratus
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Lissotriton italicus
Ambystoma mavortium
Ambystoma mexicanum
Salamandra algira tingitana

henkie

hey Ronny dat is idd een mooie salamander,zal nu proberen een mooie bak te maken,zodra alles klaar is zal ik wel ff wat fotoos plaatsen ;)