Ambystoma laterale

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ANDRÉ-ARTHUR

Ik heb nu sinds een tijdje een groepje Ambystoma laterale en ik moet zeggen dat ik het een mooie soort vind.
De beestjes zijn alles behalve schuw en eten praktisch uit je handen ik geef ze tubifex,rode muggenlarf en wasmotten want regenwormen pakken ze niet bij mij om één of andere reden .
Ik heb een paar foto's gemaakt van de beestjes .
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

StevenZ

Gave salamanders!
Vooral die meer blauw gestipte (neem aan dat dat de man is?)

ANDRÉ-ARTHUR

Nog wat foto's ..Ik heb in totaal 8 dieren = 4 volwassen,1 sub-adult en 3 juvenielen .
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

ANDRÉ-ARTHUR

Citaat van: StevenZ op december 16, 2013, 06:15:14 PM
Gave salamanders!
Vooral die meer blauw gestipte (neem aan dat dat de man is?)


Nee dat is geen man, maar een juveniel diertje .
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

StevenZ

Okee, jammer dat de grote dieren minder stippen lijken te hebben.
Veel kweken dan maar.... ;D

Thibaut Vds

Vind ik leuk!! Echt prachtig, hopelijk lukt het je om er uiteindelijk mee te kweken, als je dit van plan bent.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Niels D

Die soort heb ik ook nog weleens gezocht, maar ik kreeg te horen dat ze veel te schuw waren. Had ik het maar geweten. Mooie beesten zeg.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl