Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Eieren 2014

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

StevenZ

Ik eet chinees vanavond ;D, zijn er al meer mensen bezig met voorbereiden voor het aankomende kweekseizoen?Verwacht iemand nog een bijzondere soort te kweken?


Ik heb zelf nu mijn marmers en ophryticus op een koude zolderkamer staan, daarna gaan de carnifexen naar zolder en de orientalis kweekt toch wel, aangezien de watertemperatuur in het orientalis aquarium al een maandje 15graden is.


stijnzeger

Ik heb mn Kaiserii's nu een weekje (buiten) staan en gaan over 2 weken weer naar binnen.
Hopen dat het wat wordt.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Maxim M.

Mijn carnifexen beginnen mooie kammen te krijgen.
Dit weekend de heterozygoten/leucisten verspreiden over twee bakken en dan afwachten.

Ik vermoed dat mijn verucossus nu wel klaar zijn met eieren leggen.

Verder zijn mijn marmers nog te jong en mavortiums nog niet of enkele net voorbij metamorfose.

Al bij al ben ik al heel blij met mijn resultaten want de verucossus was mijn eerste kweekervaring en daar liep alles van een leien dakje.
Eens benieuwd wat er van de carnifexen in huis zal komen.

StevenZ

Bij welke temperatuur heb je de carnifexen staan Maxim?

En Jelle ik wist niet dat je kaiseri had! Nice man, kan ik een keer komen kijken?


DannyS

Ik hoop volgend jaar weer te kweken met mijn L. italicus. Kijken of ik stevige dieren kan kweken voor Gersfeld ofzo.
Stiekem ga ik er ook blind van uit dat mijn nieuwe P. waltl gaan kweken. Al heb ik nog niet gekeken of ik wel beide geslachten heb :D.

stijnzeger

Tuurlijk steven, pm maar even
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Maxim M.

Citaat van: StevenZ op december 02, 2013, 09:07:43 PM
Bij welke temperatuur heb je de carnifexen staan Maxim?


Denk 10 tot 15 momenteel. Begint wel meer en meer te dalen nu het buiten kouder word.

herman Overmars

Wij gaan komend jaar weer volop voor de T.shanjings, er is genoeg interesse voor, vooral uit het buitenland
Tylototriton Shanjing 4,5

Maxim M.

Citaat van: herman Overmars op december 03, 2013, 08:16:38 PM
Wij gaan komend jaar weer volop voor de T.shanjings, er is genoeg interesse voor, vooral uit het buitenland

In het binnenland anders ook hoor.  ;)

Niels D

Heb al eieren van T.dobrogicus en T.verrucosus zo net voor de jaarwisseling. Hoop dat ze wat overhouden voor komend voorjaar. Verder staan alle tijgers in de onverwarmde schuur in de hoop ze van het voorjaar te kunnen kweken en ik hoop wat actie van de Yangi's nu we een nieuwe man hebben.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

DannyS

Net 4 dagen in huis en mijn P. waltls hebben de bak versierd met eieren :)

Vóórdat ik ze ga opkweken, zijn ze een beetje kwijt te raken?

Peter Vliem

Ik heb nu ong. 25 larven van de Pleurodeles waltl, deze ga ik wel opkweken, maar ik ga ze niet op grootte sorteren. Dus ik zal er wel minder overhouden, en ze bepalen zelf hoeveel dat er zijn ;)
De overgebleven dieren ga ik wel verkopen.
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

Niels D

Ze zijn wel kwijt te raken, maar je krijgt er uiteraard niet al teveel voor en het is de vraag waar ze naar toe gaan. Had er twee jaar geleden wat verkocht aan iemand die ik later achter een stand op de Tilburgse terrariumdagen zag staan. Toen ik hem vroeg hoe het met de waltls ging wist hij het zich nog amper te herinneren en had hij een warrig verhaal over hun verdwijning. Meest plausibele verklaring is dat het een handelaar betreft dus.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Maxim M.

Das wel jammer dat zoiets gebeurt.

ANDRÉ-ARTHUR

Citaat van: Danny Stammers op december 05, 2013, 03:44:01 PM
Net 4 dagen in huis en mijn P. waltls hebben de bak versierd met eieren :)

Vóórdat ik ze ga opkweken, zijn ze een beetje kwijt te raken?
Ze zijn wel kwijt te raken hoor ligt er alleen aan wat je er voor gaat vragen.

Citaat van: Niels D op december 06, 2013, 07:06:37 PM
Ze zijn wel kwijt te raken, maar je krijgt er uiteraard niet al teveel voor en het is de vraag waar ze naar toe gaan. Had er twee jaar geleden wat verkocht aan iemand die ik later achter een stand op de Tilburgse terrariumdagen zag staan. Toen ik hem vroeg hoe het met de waltls ging wist hij het zich nog amper te herinneren en had hij een warrig verhaal over hun verdwijning. Meest plausibele verklaring is dat het een handelaar betreft dus.
Ja Niels ik ken hem hij komt bij mij uit de buurt woont praktisch om de hoek ;-)
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton