nieuwe bombina bak

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dave O.

eindelijk begonnen aan mijn nieuwe palu voor de bombina's.
moet wel eerlijk zijn en zeggen dat ik hulp krijg bij de 3D achter wand van Christian de Vries.
die ik bij deze uitroep tot mijn HELD!

ik heb een terra gekregen een tijdje terug waarvan de voorruit gescheurd was.
deze wilde ik al een keer gaan repareren en heb besloten hem helemaal te verbouwen tot paludarium.
dus eerst de voorruit eruit gesneden

daarna een water en land afscheiding gemaakt

een nieuwe (besteld) en hogere voorruit geplaatst


C. orientalis
A. Mavortium

B. orientalis
A. callidryas
P. vitticeps

Dave O.

na veel overleg, over wat ik wil en wat mooi zal zijn heb ik Christian los gelaten met een berg piepschuim.



en hier zie je wat hij vandaag heeft gedaan.
C. orientalis
A. Mavortium

B. orientalis
A. callidryas
P. vitticeps

bouffonne

dat begint er al goed uit te zien.
Komt er ook iets van waterval in??

Dave O.

er komt een water stroompje in, over 1 van de wortels. (dat grote gevaarte moet een boom voorstellen)
C. orientalis
A. Mavortium

B. orientalis
A. callidryas
P. vitticeps

Niels D

Dat is al een mooie basis. Ben benieuwd hoe het verder zal vorderen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Dave O.

hier even een update.
de jonge die voor mij deze bak zou afmaken is al een tijd niet langs geweest.
ik vroeg me af of de bak wel goed waterdicht zou zijn dus heb dit getest, blijkt dus achteraf dat de landafscheiding lekt. en al het tempex is met acrilaatkit aan elkaar vast gezet.
dit word dus week en laat los zodra het nat word.
heb dus zonet alles eruit getrokken en ga zelf maar aan de gang.
het is een kleine tegenslag maar heb nu wel zin gekregen om alles zelf, en hopelijk goed te doen.

al zijn er mensen met tips of aandachtpuntjes hoor ik het graag.
C. orientalis
A. Mavortium

B. orientalis
A. callidryas
P. vitticeps

Niels D

Ik werk zelf graag met Flevopol in combinatie met turf of varenwortelgranulaat om een achterwand mee te bekleden. In dit topic staat tevens een methode om nepsteen te maken:

http://www.salamanders.nl/forum/terrarium-en-inrichting/doe-het-zelven-5822/

en nog een topic op caudata:

http://www.caudata.org/forum/f1173-advanced-newt-salamander-topics/f6-vivaria-enclosures-product-reviews/f8-photos-pictures-enclosures-vivaria-etc/93036-making-background-again.html

Deze technieken zijn een combinatie van goed jatwerk en wat eigen toevoegingen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Dave O.

@Niels
met welke epoxy heb je de salamander achterwand afgewerkt na het schilderen?
kon het zo snel niet terug vinden
C. orientalis
A. Mavortium

B. orientalis
A. callidryas
P. vitticeps

Niels D

Geen enkele en ik heb niet geschilderd. Ik gebruik verschillende tinten tegellijm/voegsel. Voor salamanders heb je geen epoxy nodig, enkel voor dieren met scherpe nagels, schubben e.d.. De tegellijm/Flevopol methode wordt ook in aquaria met vissen gebruikt. Hij is echter niet geschikt voor Pleco's e.d., tenzij je het af maakt met twee lagen pure Flevopol. De beschermlaag die epoxy biedt is dus enkel nodig bij dieren die de wand kunnen beschadigen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Dave O.

en heb je nog een bepaalde meng verhouding in je tegellijm/flevopol?
C. orientalis
A. Mavortium

B. orientalis
A. callidryas
P. vitticeps

Niels D

Per halve liter tegellijm (reeds aangemaakt) doe ik ongeveer een eetlepel Flevopol. Je hebt er dus niet veel van nodig.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Dave O.

top! bedankt Niels,
ik ben reeds weer opnieuw begonnen en zal zodra ik tijd heb wel wat foto's posten.
C. orientalis
A. Mavortium

B. orientalis
A. callidryas
P. vitticeps

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Peter Vliem

En?
Zijn er al vorderingen? Ik word nieuwsgierig ;)
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

Dave O.

ja zeker.
ookal staat het alweer even stil, was ik wel een aardig eind gekomen.
moet nog flevopol aanschaffen en dan kan ik met de achterwand verder.
foto's plaatsen gaat nu niet aangezien ik op mijn werk zit tot 23:00.
als ik zo nog zin heb plaats ik er wel een paar. ;)
C. orientalis
A. Mavortium

B. orientalis
A. callidryas
P. vitticeps