Gammarus pulex / vlokreeften bestellen ?

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Patrick dk

Weet iemand een adres waar bovenstaande beestjes levend te koop zijn ? Ik wil ze graag op regelmatige basis voeren aan m'n salamanders , en ik ben al aan het googlen geweest  maar tot nu toe zonder succes. Heb hier ook alleen maar "stilstaande " slootjes .
C orientalis

Maxim M.

Moest je dit vinden, laat het zeker weten.
Ik zoek ze al zeer lang, zonder succes.
Zowel in het wild als via winkels of derden.

StevenZ

Ik weet niet of jullie in de buurt van een grote rivier wonen, maar ik kan me van vroeger herinneren ooit vlokreeftjes te hebben gevangen in de Gelderse ijssel. Misschien dat je ze dus in een grote rivier kan vangen?

Weet niet of die er nog zitten nu er zich een enorme populatie exotische zwartbekgrondels bevindt in de ijssel die grote ecologische schade aanricht.

Niels D

Ik ben al geruime tijd bezig om ze op grote schaal te kweken. Dit gaat niet bepaald fantastisch en de bakken waarin ze het op het moment het best doen zijn opkweekbakken (laag grind, laag water) en dus niet in stromend water. Bakken met een zelfgemaakte achterwand werken sowieso niet, dus ik moet een bakje bewaren waarin geen wand zit en misschien later nog eens proberen als de wanden wat "gerijpt" zijn. Slakken en garnalen worden niet beïnvloed door de aanwezigheid van een achterwand. Wat de reden is blijft onduidelijk, maar het resultaat is duidelijk. Als ik een betere kweek heb zal ik ze verspreiden.

Wel weet ik een plek waar ze weleens gammarus levend in plastic zakjes verkopen. Dit betreft "Animal Center" in Kaatsheuvel, maar ze hebben ze zeker niet standaard in de winkel. Niet in de buurt dus, maar je zou kunnen proberen of je hun leverancier kan achterhalen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Patrick dk

Bedankt voor je tip Niels , ik ga er iig mee aan de slag
C orientalis

013

Toch dit topic maar weer eens tot leven wekken. Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in deze beestjes als voer. Bij Veldhuis verkopen ze gammarus pulex ingevroren. Zie: http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?GROOTVERPAKKING-DIEPVRIES-VOER=RUTO-GAMMARUS-1000-GRAM--RUTO&productID=3739

Heeft iemand er ervaringen mee? Je moet wel minimaal 1,8 kilo afnemen :)

lau44

Is zelf vangen en kweken geen optie ? Misschien lukt het jou wel  ;D

Peter Vliem

Ik weet bij welke leverancier je ze kan bestellen, en ik kan ze ook bestellen. Het probleem is dat ze per 24 zakjes gaan, en dat kost ong. €30 verkoop. Wat te prijzig dacht ik ;)
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

013

Welke leverancier is dat Peter? Ik heb namelijk wel interesse om ze te proberen te kweken op termijn.