Regenwormen bestellen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Kenter

Ik krijg nog steeds iedere maand wormen van Baitshop en daar is niks mis mee...

naeff002

Citaat van: Thibaut Vds op november 07, 2013, 04:20:25 PM
Ik koop m'n wormen altijd via een viswinkel in de buurt 5.5 euro voor een halve kilo. Jammergenoeg kan ik er dus geen in de winter kopen aangezien ze bestellen volgens het visseizoen.

Dan zul je voor de winter een voorraad aan moeten kopen. Ik heb meerdere opties voor wormen, altijd handig.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

013

Hoe laat je salamanders aan deze wormen wennen? Ik heb het geprobeerd met de crocatussen, maar die trekken hun er voor op...

Thibaut Vds

Citaat van: 013 op november 08, 2013, 07:48:07 PM
Hoe laat je salamanders aan deze wormen wennen? Ik heb het geprobeerd met de crocatussen, maar die trekken hun er voor op...

Bij mij was er 1 die de wormen aanvaarde en de anderen werden spontaan jaloers op de wormen en aten ze ook.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

naeff002

Je kan ze bijvoorbeeld mengen met gevangen wormen. Op een gegeven moment zullen ze dan ook de gekweekte wormen gaan eten. Dit ga je dan steeds meer opbouwen eerst doe 10% gekweekt en 90% gevangen en later zit je op 50/50 en nog later op 100% gekweekte
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

013

Kun je die gekweekte ook knippen? Ik meen gelezen te hebben dat ze dan een voor salamanders vieze smaak afgeven?

StevenZ

Ik voer mijn marmoratus, ophryticus en carnifex al 1 jaar op in stukken geknipte gekweekte wormen, ze geven zo inderdaad een vieze smaak af, maar na een tijdje nemen ze de geknipte wormen gewoon aan. De wilde voedseldieren zullen ook niet even lekker smaken neem ik aan.

Ik merk trouwens dat nu het kouder wordt mijn ophryticus steeds beter beginnen te eten en mijn marmoratus steeds minder goed.

MartinS

Die vieze plakkerige stof die Dendrobaena's afscheiden ter verdediging scheiden ze ook wel af als je ze niet knipt.Ik knip ze altijd en laat ze dan even in het water liggen. In no time is het water wit door dat vieze spul en spoel ik ze nogmaals voor ik ze aan mijn dieren geef. Ze moeten er gewoon even aan wennen, na enkele weken aten al mijn dieren geknipte vies smakende Dendrobaena's
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Niels D

Ik gooi ze ook ongeknipt in een bakje water en laat ze even "weken". Hierna worden ze veel gulziger opgegeten.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

013

Ah super, dank. Dan ga ik het toch maar weer eens proberen.

joep

,18euries/kilo,emmer vol,
muilwijkwormenkwekerij,heulenslag,Bleskensgraaf