Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Witte salamander

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yeti

Deze middag meerdere (Belgische) poelen gezien waarin het aantal salamanders niet te tellen was, voornamelijk dan Vulgaris larven.1 salamanderlarf sprong er wel uit, hij was 2x zo omvangrijk als alle andere larven(8-9tal cm) en wit van kleur. Dit is de beste foto die ik kon maken:




Iemand een idee?

Coen Deurloo

#1
Dat lijkt mij een neotene (al kan hij nog morphen) & leucistische (verminderd pigment) Ichthyosaura alpestris (Alpenwatersalamander)

Niels D

Leuke vondst hoor. Ik heb hier wel wat leucistische (o.i.d.) vulgaris gezien, maar nog nooit volwassen dieren. Ze vallen uiteraard wel op zo.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Sergé Bogaerts

Flavisme en of neotenie zijn vaak te weten aan genetische defecten en daardoor ook hormonale stoornissen. Daardoor kunnen ze vaak niet metamorfoseren en worden dus ook veel groter. Zoals Axolotls. Ze zijn lastig te determineren, vooral van boven...maar ik denk dat Coen gelijk heeft en dat het een alpestris larve is.