Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Weekend in Engeland

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ANDRÉ-ARTHUR

Enige tijd geleden zijn Alex Kenter, Bert Bruins, Hugo Sengers en ik uitgenodigd om bij een gezamelijke vriend "Julian Bentley" te komen kijken in zijn amfibiëen-kassen in Engeland hij had ook wat van zijn vrienden uitgenodigd waaronder enkele ook zeer succesvolle kwekers zijn van salamanders en kikkers,
We hebben zijn uitnodiging van harte aangenomen en zijn afgelopen Vrijdagmiddag richting Engeland(Kent) gereden.
Na wat probleempjes met de Tom-Tom zijn we uiteindelijk aangekomen bij het hotel in Engeland waar we eerst wat hebben gedronken en daarna een onderonsje met Klaas Vaak hebben gehad om de volgende ochtend wel uitgerust te verschijnen op het landgoed van Julian Bentley.
Zaterdagochtend na een Engels ontbijt(toast, witte bonen, omelet en gebakken spek) te hebben genuttigd zijn we vertrokken richting Julian waar we na wat gezoek op het Britse platteland eindelijk aan zijn gekomen op de boerderij van Julian waar we hartelijk ontvangen werden.
Hij gaf ons gelijk een rondleiding in zijn tuin waar hij een aantal "kleine" amfibiëen-kassen had staan .
Ik was onder de indruk van zijn kleine kassen waar hij enkele Europese amfibieën had gehuisvest.
Maar wat daarna kwam dat was gewoon geweldig om te zien als amfibie-enthousiast, een tal van grote tuinkassen gevuld met grote vijvers die mooi beplant waren .
Woorden schieten te kort als ik moet beschrijven wat ik afgelopen weekend heb gezien daarom plaats ik wat foto's van mijn ervaring . (Ik ben genoodzaakt de foto's wat later te uploaden aangezien mijn fototoestel wat kuren vertoont!)

Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Joey Immers

klinkt heel mooi allemaal!! ben benieuwd naar de foto's! :D
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Niels D

Ik ben altijd al erg benieuwd geweest naar de setups en dieren van Julian B. Leuke gast ook. Dus kom maar eens rap met die foto's!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Alex Kenter

Citaat van: ANDRÉ-ARTHUR op juni 10, 2013, 12:14:01 AM

Woorden schieten te kort als ik moet beschrijven wat ik afgelopen weekend heb gezien


Echt ongelofelijk....ik heb nog nooit zo'n mooie collectie amphibiën gezien, hij heeft het beter voor elkaar als alle dierentuinen van Nederland te samen....erg mooi. ;)

petro pees

NOU en die foto's Prachtig!!!!!!!!!!!!!!!! André  :D
Tylototriton Shanjing

Harry

Behalve de foto's willen we natuurlijk ook weten of jullie nog dieren hebben uitgewisseld? en of jullie nieuwe aanwinsten hebben.

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

StevenZ

Komt er nog een verslag van jullie weekend in Engeland in het verenigingsblad?

Groeten Steven

Coen Deurloo

Klinkt als een goed plan! Ik ben ook benieuwd :)

ANDRÉ-ARTHUR

Ik kan helaas sommige foto's niet uploaden door een technisch probleem  :'( . Er zijn ook foto's bij van dieren in aquaria (deze dieren zitten daar tijdelijk totdat hun habitat in de kassen klaar zijn!)
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

ANDRÉ-ARTHUR

Foto's
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

ANDRÉ-ARTHUR

Foto's
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

ANDRÉ-ARTHUR

Foto's
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

ANDRÉ-ARTHUR

Foto's
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

joost.v.wijk

Die trip is zeker de moeite waard geweest. Al zou het alleen maar om het landschap gaan. :D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

ANDRÉ-ARTHUR

Foto's
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton