Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Garnalen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

19nicole89

Zo er garnalen bij axo's in de bak kunnen om de algen op te ruimen of gaat dat niet samen?

Gr
Nicole

rob

Ik denk dat je axo's al snel weer alleen in hun bak zitten. Garnalen zijn een prima aanvulling op hun dieet!

19nicole89

Weet je dan mss wat voor algeneter er wel in kan, of kan er niks in

alibombali

Gewoon blijven poetsen met een schuursponsje

rob

Ik zelf ben geen voorstander van het mengen van salamanders met vissen, garnalen of iets dergelijks. Kijk voor de lol eens even op mixing species   Caudata culture

Er staan ook voorbeelden bij van axo's met vissen etc.

19nicole89

Nou zn site noem ik geen lol, wou gwn alleen kijken hoe ik de bak schoner hou zonder me beesten kwaad te doen. Maar dat kan blijkbaar niet.

rob

De "lol" in mijn antwoord is ook figuurlijk bedoeld, er is niemand die dat letterlijk  lollig vindt...

19nicole89


capra hircus

Ik heb een tijdje vuurgarnalen met ribbensalamanders gehouden. Dit ging hardstike goed,garnalen zorgen voor wat meer beweging en ze zijn te snel om gepakt te worden. Daarnaast planten ze zich herg snel voor en dan zal het waarschijnlijk zo zijn dat er meer bij geboren wordt dan dat er wordt opgegeten.

Ik adviseer je om het gewoon te proberen.  

Als je nog vragen hebt over het houden van garnalen hoor ik het wel.

driessens rudi

Ik ben ook geïnteresseerd in garnalen. Kunnen ze die vrij lage temperatuur aan? Heeft u ook een latijnse benaming van de vuurgarnalen, want hier worden veel soorten aangeboden. Bedankt!

19nicole89

Okej dankje voor je antwoordt Jasper, Ik kan het altijd proberen heb thuis ook garnalen dus, en als het niet goed gaat. is dat jmmr.

Gr Nicole

Qwertu

#11
Citaat van: Rudi op november 17, 2007, 06:43:46 PM
Heeft u ook een latijnse benaming van de vuurgarnalen, want hier worden veel soorten aangeboden. Bedankt!

De latijnse naam van de vuurgarnalen is (Neo)Caridina denticulata sinensis ( en dan de rode variant, dus var. red)
Het is al gezegd, maar je moet zeker die kleine vuurgarnaaltjes niet bij je axo's zetten. Nu planten ze zich heel snel voort (het snelst van zo'n beetje alle garnaaltjes), dus als je gelukt hebt blijft met voldoende mos en schuilplaatsen je populatie nog een beetje in stand, maar het is gewoon echt geen goede combi.

driessens rudi

Ik wilde deze garnaaltjes ook niet bij mijn salamanders zetten, ik heb nog wel een bakje op overschot staan. Ik wilde gewoon weten of ze tegen die lage temperaturen kunnen. Ik wil ze namelijk in dezelfde ruimte zetten als mijn salamanders, en heb geen zin om dan alleen dat kleine bakje te gaan verwarmen in die koele ruimte.

Qwertu

De temperatuur zit rond de 17 tot 24 graden.
Ze kunnen vaak ook voor kortere tijd een wat lagere temperatuur aan. Je moet vooral letten op de hogere temperaturen; daar kunnen ze slechter tegen. Evenals nitriet en nitraat in het water.

En het zijn echte groepsdiertjes, dus minimaal 10 bij elkaar  ;)


driessens rudi

Bedankt Femke voor je uitleg, ik zal nu eens beginnen informeren waar ik ze hier ergens kan vinden.