Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



blauwe salamander

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

juulschoutrop

beste mensen ik heb sinds kort een blauwe salamander gezien in mijn vijver.. hij is blauw met een soort van rugvin  die zwart-wit is weet iemand welke soort dat dit is... verder heb ik gelezen dat salamanders niet van vissen houden maar die zitter wel ook in mijn vijver.. nou is mijn vraag wat moet ik doen met het dril wat ik heb zien liggen.. of later liggen of in een grote kuip zetten met vijverwater en planten e.d. totdat ze een beetje gegroeid zijn en ze dan terug in de vijver zetten,. ik heb namelijk geen idee wat het best voor ze is.. ma vind het in ieder geval coole beestjes


groetjes Juul

joost.v.wijk

Dat is een mannelijke Alpenwatersalamander (Ichthyosaura alpestris). Gewoon hun gang laten gaan. Salamanders weten zich ook wel te redden in vijvers, poelen etc. waar ook vissen in zitten. Anders zouden ze dat water helemaal niet betrekken.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Als je klompen dril in de vijver hebt zitten is dit van de bruine kikker. Gewoon laten liggen. Groene kikkers leggen later in het jaar, padden leggen strengen en heikikkers leggen nagenoeg nooit eieren in een vijver.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl