Mijn eerste T. marmoratus + terrarium, updates

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Reptile Man

#30
Hey Niels D,

Tot op heden geen vingroei bij de sallies.
Ben bang voor allemaal vrouwen. 1 blijft erg achter qua groei (dwerggroei??)
Of misschien toch T. pygmaeus?

Niels D

De kam ontwikkeld pas met koude temperaturen. T. pygmeus is voor zover ik weet de eerste jaren niet veel kleiner dan de "normale" vorm, dus ik gok dat het gewoon een traag groeiend dier is. Dat zie je wel vaker. Sommigen blijven ook permanent een stuk kleiner dan dieren van dezelfde leeftijd. Mijn Triturus soorten, die ik heel het jaar aquatiel hou, krijgen op zijn vroegst een kam in de herfst, maar meestal aan het begin van de winter.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

StevenZ

Mijn marmoratus nakweek was na een jaar goed te seksen, ik hield de dieren terrestrisch. De mannen hadden duidelijk een kammetje over hun rug lopen en een dikkere cloaca, en als ik naar je foto van vorig jaar met al je dieren kijk vrees ik voor je dat je allemaal vrouwen hebt. Heb hieronder wat foto's van terrestrische mannetjes bijgevoegd, beide foto's zijn gemaakt voordat de dieren zich voor de eerste maal het water in gingen om zich voort te planten.

Reptile Man

Thanks mannen!

Dan heb ik duidelijk 3 vrouwen en 1 super traag groeiend (of permanent klein) exemplaar er tussen zitten.
Dan maar snel opzoek naar een man voor dit trio  ;) ;D

Petra M

Citaat van: Reptile Man op maart 17, 2013, 10:58:05 AM
Speciaal voor Alex  ;D

Een filmpje dat ik heb gemaakt:
http://youtu.be/RgXeCy9PXBQ

Onderaan een foto:

Super mooie bak !!! :D ;D