ambystoma

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jimmy

Vraagje: geven jullie je je mavortiums elke dag te eten?
Mijn zijn serieus dik geworden,ze eten wel van de pincet
Maar ik doe gewoon eten in hun bak en dat pakken ze ook
Allemaal.
Kun je ze overvoeren?
Hier krijgen ze elke dag een krekel of sprinkhaan en ik zorg
Dat er altijd wormen in de bak aanwezig zijn.

joost.v.wijk

#16
Overvoeren (vervetten) is wel degelijk mogelijk. Als ze te dik worden, is het gewoon zaak om ze minder (of minder vet) eten te geven. Over het algemeen worden ze van wormen niet gauw te dik, maar als ze dit elke dag krijgen plus nog wat erbij, kan het teveel wezen.
Er is geen foto geplaatst, dus misschien is het dik zijn alleen in jouw optiek.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

jimmy

bij deze dan.om een idee te geven,ik heb ze nu +- een maand of 3 en toen wogen ze elk 61 gram.
nu wegen ze elk tegen de 80 gram


Niels D

Ze zijn absoluut niet dun, maar wat gezet. Dit kunnen ze overigens goed hebben. Probeer ze echter in deze staat te houden. De mijne zijn dikker, maar die vallen ieder voorjaar weer af, als ze naar buiten in een aquatiele setup gaan. Mocht je in de toekomst kweekintenties hebben, dan mag je ze nog vetter dan dit mesten. Zo niet, dan hou je ze in deze staat lekker het hele jaar binnen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

jimmy

Intenties zijn er wel maar ik vermoed dat het 2 vrouwtjes zijn  ;D

bouffonne

Citaat van: Niels D op mei 01, 2013, 10:31:23 AM
Ze zijn absoluut niet dun, maar wat gezet. Dit kunnen ze overigens goed hebben. Probeer ze echter in deze staat te houden. De mijne zijn dikker, maar die vallen ieder voorjaar weer af, als ze naar buiten in een aquatiele setup gaan. Mocht je in de toekomst kweekintenties hebben, dan mag je ze nog vetter dan dit mesten. Zo niet, dan hou je ze in deze staat lekker het hele jaar binnen.

Klopt inderdaad Niels
Ik had ook afgelopen winter 4 tijgers volwassen (2 koppels) in de stal geplaatst om te kijken of ze eitjes zouden leggen, maar dit jaar rond eind januari, ging ik kijken en was hevig geschrokken hoe mager ze waren geworden, terwijl er genoeg aan voedsel aanwezig was.
heb ze meteen naar binnen gehaald en zijn nu weer inmiddels goed op gewicht.
Ik durf dit risico niet meer te nemen.
De stal was vorst vrij.