ambystoma

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jimmy

vandaag ben ik mn Ambystoma's gaan afhalen die ik heb overgenomen van iemand van het forum.
1 tigrinum en 2 mavortium.de tigrinum heb ik apart gezet in een bak van 100/50/50 en de mavortiums in een bak van 120/50/60.
wat ik nu graag wil weten is, wat de exacte soortbenaming is.ik vind dit nogal verwarrend   :-\
de een schrijft a.mavortium oftewel a.mavortium mavortium. a.mavortium tigrinum oftewel a.tigrinum  :-\
of is gewoon alles juist ???

morgen zal ik wat fotos posten om te zien of iemand het geslacht kan bepalen  ;D
groeten

Hugo

Naar mijn weten is het Ambystoma mavortium mavortium, de ander is een andere soort en heet Ambystoma tigrinum. In de volksmond worden beiden tijgersalamanders genoemd, maar zijn wel degelijk twee verschillende soorten. Voorheen werd de A.mavortium als ondersoort van de A.tigrinum beschouwd, inmiddels niet meer.

Correct me if i'm wrong!!? :)

Niels D

Ik ben benieuwd naar de foto's. Heb je de maten van de dieren? Tijgersalamanders zijn hoe dan ook fantastisch.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

jimmy

foto van de tigrinum(+-kop/staart 26 cm)

jimmy

#4
mavortium 1 is kop/staart +- 17cm fotos zijn niet zo duidelijk maar deze cloaca is dikker en groter dan die van de mavo 2

jimmy

mavortium2 is kop/+- 17cm

Joey Immers

blijven gaaf die monsters! maar het is inderdaad A. tigrinum of A. mavortium! zijn 2 aparte soorten
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Thibaut Vds

Ik vind toch eerder dat de cloaca van 2 er groter en dikker uit ziet dan die van 1.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

jimmy

als je 2 vanaf de zijkant bekijkt is ie vrijwel plat terwijl 1 een redelijk bobbel heeft net zoals de tigrinum op de foto

Niels D

Mooie dieren hoor. Die A.tigrinum is vrijwel zeker een man als je het mij vraagt. De A.m.mavortiums staan wat minder goed gepositioneerd op de foto's, dus daar durf ik niets over te zeggen. Met een zijaanzicht van de cloaca is het een stuk duidelijker te zien. Zo op de foto's vind ik ze er beiden wat vrouwelijk uitzien.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

jimmy

Ik weet niet of dit normaal is maar m'n tigrinum wou na een dag
Of 3 niets meer eten, deze zat in een grote landbak.
Door hem in het begin te wegen zag ik dat ie gewicht begon te
Verliezen. Vervolgens in een curver gezet op vochtig tissue.
Wat ik ook gaf , hij nam niets aan. Sinds 2 dagen heb ik em
Nu volledig aquatiel gezet en onmiddellijk begon hij terug te eten en doet het prima.
Gebeurt dit wel meer?
Groeten

bouffonne

Die van mij kunnen zowel op het land als in het water.
Maar voeren doe ik dan toch altijd op het landgedeelte, trouwens die van mij hebben altijd honger ;D ;D ;D

jimmy

Ja ik heb ook een klein stuk land voorzien
Maar daar komt ie niet op.
En eten, tja lijkt wel of ze kunnen blijven eten ;D

Niels D

Ik had de mijne buiten staan in een aquatiele setup. Helaas heb ik ze binnen moeten halen, daar het echt te koud werd. Ze zitten nu weer op het land, daar ik binnen even geen mogelijkheden heb ze aquatiel te laten. Mocht het wat warmer worden en niet onder de -1 raken gaan ze weer naar buiten. Bij mij eten ze echter wel op het land en niet als ze aquatiel zijn. Eigenwijze beesten.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

MartinS

Ik hou die van mij ook aquatiel juist om die reden dat ze dan makkelijker te voeren zijn. Maar normaal gezien zijn het natuurlijk landsalamanders die uitstekend in een landbak gehouden kunnen worden en goed met kerels en wormen te voeren zijn.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana