eitjes van mijn ribbensalamanders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

angela

ik heb voor het eerst eitjes van mijn ribbensalamanders.
nu heb ik de eitjes eruit gehaald , ze beginnen al te bewegen dat kon ik duidelijk zien.
nu ben ik maar een leek in dit soort dingen  , en ik wil het graag een keer proberen , maar eigenlijk weet ik er verder weinig over.
nu zitten ze nog in het eitje maar ik vroeg me af na hoeveel dagen ik dat eten moet gaan geven en wat ik ze dan moet geven?
ik las hier op het forum al iets over watervlooien en artemia?

joost.v.wijk

De belangrijkste ben je vergeten: Niet teveel opkweken ;D ;D ;D

Een partijtje eieren apart zetten in een andere bak, liefst met water uit de bak van de ouders, eventueel een dikkere grindlaag, en een luchtpompje aansluiten. Voeren kan inderdaad met watervlooien en/of artemia (laatste leeft helaas maar kort (dag of 2) in zoet water, watervlooien kunnen zich daarentegen zelfs voortplanten). De larven zijn trouwens al vrij snel groot genoeg voor tubifex, rode muggelarven en zelfs kleine, in stukjes gesneden regenwormen.

Check op de frontpage ook: http://salamanders.nl/soorten-a-caresheets/caresheets/107-de-spaanse-ribbensalamander.html


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

angela

dankjewel voor het antwoord joost!
wil het 1 keer gaan proberen.
maar hoe oud moeten ze zijn , eerdat ik ze moet gaan voeren?

joost.v.wijk

De eerste paar dagen eten ze nog niet, maar je kan dan wel vast watervlooien erbij zetten. Het liefst grote, deze zullen binnen enkele dagen jonkies krijgen, die dan weer gegeten worden door de larven.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis