Platwormen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

013

Er zitten een soort platwormen in mijn bak. Ze laten mijn salamanders met rust, maar het zijn er heel veel en ze eten de wormen, tubifex en artemia op die ik voer. Hoe krijg ik ze er uit zonder mijn hele bak te hoeven leegmaken?

Niels D

Weet je of het planaria betreft of iets anders?
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

013

Geen idee, ze zijn niet zo langgerekt als bloedzuigers, eerder ovaal en een beetje bruinachtig. Hoe krijg ik die krengen er uit?

naeff002

Ik denk toch dat je de bak dan helemaal leeg zal moeten halen en schoonmaken. Ook in verband met mogelijke eieren die gelegd zijn door ze. Anders heb je ze zo weer
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Harry

Leg een bloempot op de bodem. en na een paar dagen eruit halen. Daar gaan ze llemaal op zitten
herhaal dit een paar keer en je bent er grotendeels vanf.
Verder de planten goed spoelen.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

013

Citaat van: Harry Dresens op oktober 03, 2012, 12:51:33 PM
Leg een bloempot op de bodem. en na een paar dagen eruit halen. Daar gaan ze llemaal op zitten
herhaal dit een paar keer en je bent er grotendeels vanf.
Verder de planten goed spoelen.

Ah, goede tip. Dit ga ik proberen.

ANDRÉ-ARTHUR

Hey 013 zien de beestjes er als op de foto's uit?
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

013

Nee. Ze zijn meer egaal bruin en minder gestroomlijnd.

Niels D

Dan is het volgens mij geen planaria. Je omschrijving maakt me echter wel nieuwsgierig naar een foto.   ;D
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

petro pees

Wat je omschrijft is inderdaad de platworm.Ik heb ze bij me C."chengonensis"in de bak zitten.
Nu al lange tijd(maanden),af en toe als het er teveel zijn pas ik de bloempotmethode van Harry toe.
Voor de rest doe ik er niets aan,in het verleden een keer heel de bak schoongemaakt en nieuwe beplanting er in.Maar na verloop van tijd waren ze er weer,tot de dag van vandaag.Ik heb er toendertijd een topic over geopend.
Petro

Ps,Toendertijd was dus april dit jaar.
Tylototriton Shanjing

013

Een paar maakt me niet uit, maar irritant vind ik het als ik ze overal zie rondglibberen en ze binnen no time op de stukjes worm zitten.