21 illegale dieren op reptielenbeurs

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steven DC

De milieupolitie heeft zondag samen met de federale politie een controle uitgevoerd op de jaarlijkse reptielenbeurs in Antwerp Expo. Zo werden 21 illegaal aangeboden dieren in beslag genomen.


Bij de eerste controle bleken alle handelaars in orde, maar bij een tweede, onverwachte inval werden een groot aantal verboden dieren aangetroffen op een stand.

De dieren staan op een lijst met zoogdieren die de handelaar niet voor productiedoeleinden mochten gebruiken. De handelaar had ze na de controle uit zijn voertuig gehaald.

21 dieren werden in beslag genomen: drie witbuikegels, twee grijze (Europese) eekhoorns, twee rode Japanse eekhoorns, zeven relmuizen, vijf tenreks en 2 opossums. Ze werden overgebracht naar een opvangcentrum. De FOD dierenwelzijn beslist wat er met de dieren zal gebeuren.


bron: http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/kiel/21-verboden-dieren-op-reptielenbeurs.aspx

Dominick

Toen ik er was heb ik geen politie activiteit gezien, dus het zal allemaal wel na mijn aanwezigheid zijn gebeurt.
Ik heb denk ik mij maar één stand gezien waar ze zoogdieren verkochten (chinchilla's en dergelijke), dus zou het bij hen zijn geweest?

joost.v.wijk

Ze hebben daar vast niet in uniform gelopen ;)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Toch zie je die dieren redelijk vaak aangeboden worden. Soms snap ik niet welke nu wel en niet mogen, als je ziet dat ze ook gordeldieren en otters aanbieden.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

TheJippes

Ik zag op de reptielenbeurs in Houten zelfs een man met een Fennec vosje lopen, ik kan mij niet voorstellen dat dat wel mag en relmuizen niet ???

013

Gordeldieren? Otters? Nog nooi gezien op beurzen. Zouden dat goede huisdieren zijn?

naeff002

De regels zijn op het moment nog heel anders in Nederland dan in België. Wat je hier mag houden mag daar weer niet en andersom.
Ik las laatst een stuk in de krant en daar stond in dat een universiteit onderzoek had gedaan naar de regels van de positief lijst die ze willen maken in Nederland en ze kwam
En tot de conclusie dat je dan van de 5500 zoogdier soorten 5492 soorten niet meer mocht houden. Daar zat ook de hond bij. De hond moet namelijk in een roedel leven en heeft 200 vierkante grond met hond nodig, volgens hun. Hierbij hebben ze gekeken naar de wolf, wat natuurlijk al niet logisch is
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Die positieflijst is nu ook niet door de meest realistisch denkende mensen opgesteld. Wat willen ze met al die dieren doen als ze verboden worden? Ze zouden nog geen 10% kunnen huisvesten van alle honden. Achterlijke politiek zoals dat wel vaker voorkomt.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Peter Vliem

http://www.huisdieren.nu/pdf/2011-06%20%20WUR-rapport%20408%20Uitwerking%20postieflijsten.pdf

Lees voor de grap eens door. We hebben het er in de klas over gehad (ik doe dierverzorging, dus vandaar)
De meest onnozele dingen, echt waar, de dwergotter is een beter huisdier dan de hond.
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus