bijten krekels de salamanders?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maxim M.

Ik vroeg me af of de krekels zich niet tegen de salamanders gaan keren als ze niet meteen opgegeten worden.
Zijn de sallie's veilig als ik zorg voor een stukje fruit in de bak?
Neem aan dat krekels dat verkiezen boven de salamander...

Niels D

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb me laten vertellen dat de kans het grootst is bij de zwarte veldkrekel. Deze hebben sowieso sterkere kaken.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Jari B

Ik ben zelf wel een paar keer gebeten door huiskrekels maar ik zou er niet wakker van liggen. Ze bijten niet echt door om schade te doen alleen om de predator af te schrikken. :) Ik zou zeggen gewoon voeren, maar wat wel slim is om een stukje wortel of andere groenten in de bak te leggen zodat ze altijd wat te eten hebben  ;)

Thibaut Vds

Of je voert ze met de pincet, ben je meteen zeker.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Maxim M.

Ik voer zoiezo met de pincet,
maar vind het zelf plezant
en het moet voor de dieren hun instinct ook aangenaam zijn,
om af en toe te kunnen jagen op eten.

Nat1

Citaat van: Niels D op september 06, 2012, 08:36:39 PM
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb me laten vertellen dat de kans het grootst is bij de zwarte veldkrekel. Deze hebben sowieso sterkere kaken.

Het probleem is niet alleen dat de krekels fysiek kan de salamanders verwonden volgens mij, maar ook dat ze angst voor de salamanders kunnen veroorzaken. En zodra ik deze speldenknop krekels zetten in het terrarium, is het niet zo eenvoudig te verwijderen van de restjes. Ik moet elke keer de salamanders te verhuizen! >:( Zij zullen niet uit mijn handen of pincet eten.