Kleuring aquatiele salamanders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

013

Ik wil graag mijn crocatussen wat roder laten kleuren en hoewel ik twee keer per week artemia/watervlooien voer, schiet het nog niet echt op. Ik heb wat zitten lezen hier, en heb gelezen over de andere stoffen. Maar hoe krijg ik dat de salamanders in het water toegediend? Iemand een gouden tip?

joost.v.wijk

Voer je ook tubifex? Tijdens het spoelen van tubifex, kun je een flinke lading roodkleurpoeder toevoegen (alleen bij het te voeren portie). Het water wordt dan knalrood, maar na een flinke tijd spoelen is het weer helder, en blijven er allemaal kleine rode klontjes achter tussen de tubifex. Dit kun je dan in het salamanderwater doen, en geeft het nog maar weinig kleur af.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

013

Welk merk gebruik jij Joost? Zelf spoel ik de tubifex in een netje, werkt dit dan ook? Is er een manier om het wormen te laten opnemen, zonder deze er mee te injecteren?

joost.v.wijk

Ik doe het in een bakje. Klont tubifex erin (zonder water), en dan even flink strooien met poeder. Even in laten trekken, en dan een flinke tijd langzaam sproeien.
Ik gebruik Can-tax van het merk Oropharma (Orlux).


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

013

#4
Even een update. Ik heb het spul van Beaphar gekocht en dit zoals Joost adviseerde over de tubifex gestrooid. Laten intrekken, uitspoelen en vervolgens blijven er rode stukjes in de tubifex achter. Deze heb ik met de tubifex in de bak gedropt en nu al zie ik dieren met een significant meer oranje buik. Het lijkt dus prima te werken, maar of het nu komt omdat iets van de kleurstof zich met het aquariumwater mengt of dat de salamanders het via de tubifex binnenkrijgen, weet ik niet.

joost.v.wijk

Het komt echt door die stukjes tussen de tubifex hoor. Het laatste beetje wat nog afgeeft is nihil, en is veel te weinig om de salamanders de kleur te geven, of ze moeten die al tijd  die liters water hebben gedronken. :D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis