Salamanders online kopen?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rayliberty

Ha nog iets verder richting Den Haag zijn ook nog mooie marmoratussen te koop en nog wat mooie dobrogicus waavan de ouders uit Terheijden komen in de buurt van Tilburg. :P

En wat die Kaiseri's betreft beter eerst ervaring op doen met de meer gewonere soorten. Want het blijken steeds geen gemakkelijke diertjes te zijn. Maar blijven wel zeer interessante dieren. ;)
Raymond van der Lans

Triturus marmoratus Palencia, Spanje
Triturus pygmaeus Tocha Lissabon, Portugal
Triturus carnifex wildkleur, flavist
Triturus karelinii katech, Azerbeidjan
Triturus Macedonicus, Smolikas, Griekenland
Triturus dobrogicus macrosoma, Orth an der Donau
Triturus dobrogicus dobrogicus, Wienerwald
Lissotriton maltzani, Sierra de Monchique, Portugal
Lissotriton boscai, Melo, Portugal
Lissotriton italicus, Francavilla Fontana, Brindisi, italie
Lissotriton montandoni
Ommatotriton ophryticus ophryticus
Salamandra i. infraimmaculata, Batar, Libanon
Salamandra atra atra, Berner Oberland, Zwitzerland
Salamandra algira splendens
Salamandra algira tingitana, Beni Arous, Marokko
Neurergus kaiseri
Neurergus strauchii strauchii, Bitlis, Turkije
Neurergus crocatus, Aqrah, Irak
Neurergus derjugini, Siyah Goz, Irak
Tylototriton shanjing
Taricha granulosa

Niels D

Citaat van: bouffonne op juni 26, 2012, 05:07:47 PM
he safe some for me too ;D ;D ;D

Uiteraard. Jij krijgt er speciaal een vrachtlading bombina's bij!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

013

Citaat van: Rayliberty op juni 26, 2012, 06:20:47 PM
Ha nog iets verder richting Den Haag zijn ook nog mooie marmoratussen te koop en nog wat mooie dobrogicus waavan de ouders uit Terheijden komen in de buurt van Tilburg. :P

En wat die Kaiseri's betreft beter eerst ervaring op doen met de meer gewonere soorten. Want het blijken steeds geen gemakkelijke diertjes te zijn. Maar blijven wel zeer interessante dieren. ;)

Wat is er dan precies moeilijk aan? Ik lees juist dat nakweek gemakkelijk te houden is.

Peter Vliem

Hé, dobrogicus, en dat in den Haag, ik zie mogelijkheden! ;)
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

bouffonne

Citaat van: Niels D op juni 26, 2012, 06:42:10 PM
Citaat van: bouffonne op juni 26, 2012, 05:07:47 PM
he safe some for me too ;D ;D ;D

Uiteraard. Jij krijgt er speciaal een vrachtlading bombina's bij!
Steeds meer bakken in huis ;D ;D ;D
Steeds meer meubels eruit ;D ;D ;D

Harry

Ik denk, dat in dit topic iedereen je wil duidelijk maken dat kaiserii niet makkelijk te houden is. Zelfs niet voor veel ervaren kwekers. Als je nu al als nieuweling die adviezen niet serieus neemt, krijg je straks veel teleurstellingen. Want het zijn ook nog eens geen goedkope dieren.
Ook bij mij is het een aantal keer fout gegaan. Inmiddels weet ik nu wel hoe het moet. (zie het crocatus opkweek topic van mij) Zo kan het ook bij kaiserii. Veel mensen houden ze te koud. Bij mij ging het alleen goed tussen 18 en 23 graden.

De meeste mensen doen alleen hun kleinere dieren weg en die gaan vaak dood bij de metamorfose tgv te klein metamorfoseren of op het land tijdens de verdere moeilijke opkweek..
Of ze houden ze te koud en dan komen er vaak schimmelinfecties en ben je ook zo van je dieren af. Ook zijn ze erg stressgevoelig.

Ben je een ervaren kweker en mensen weten dat je al wat successen hebt gehad, dan kun je best aan deze soort komen. Mijn advies is als je er ooit aan begint, begin dan met zelf opkeken uit eieren, zoals dat in mijn crocatustopic is gedaan.

De mooiste dieren kan je niet kopen, maar moet je zelf opkweken!!


Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

013

Oké Harry bedankt, nu is me duidelijk waarom dit niet direct een beginnerssoort is.

Niels D

Wat ik wilde zeggen is dat een hoop soorten die eventueel als "beginnerssoort" beschouwd kan worden ontzettend interessant en mooi zijn. Economy (schaarste is extra waarde) moet niet gelden voor de salamanderhobby.  ;) Het meeste plezier beleef ik momenteel aan H.orientalis en Triturus soorten en die staan niet bekend als de moeilijkste soorten.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

013

Tja, ik denk dat alles relatief is. Mijn eerste boomkikkers waren roodogen. Destijds werd daar altijd van gezegd dat het moeilijke dieren waren. Ook werd dan altijd het argument van de prijs gebruikt. "Zonde als je ze kwijt speelt". Binnen een jaar had ik 200 jonge kikkertjes rondspringen. Toen ik begon met gifkikkers, begon ik met pumilio's. Ook een soort die volgens de kenners geen beginnerssoort is. Ik heb ze nu twee jaar en het gaat perfect.

Ik denk dat behoorlijk wat courante soorten voor beginners te houden zijn, mits je je goed voorbereidt en bereid bent te leren van anderen. Daarom ben ik hier.

Verder heb ik simpelweg niet de luxe, zoals velen van jullie, om een complete ruimte vol te zetten met bakken. Ik kan maar een bak plaatsen en dus maar één soort houden. Ik moet direct de juiste keuze maken en heb niet de luxe de ene na de andere soort aan te schaffen. Ook al daarom moet ik me goed verdiepen in alles.

MartinS

Citaat van: 013 op juni 28, 2012, 06:37:12 AM
Tja, ik denk dat alles relatief is. Mijn eerste boomkikkers waren roodogen. Destijds werd daar altijd van gezegd dat het moeilijke dieren waren. Ook werd dan altijd het argument van de prijs gebruikt. "Zonde als je ze kwijt speelt".

Alles relatief gaat in mijn optiek niet op. Er is wel degelijk zo dat de ene soort moeilijker te houden is dan de ander. Prijs is in mijn optiek daarbij de minst belangrijke factor. Als er een dier sterft door het verkeerd houden is dat in eerste plaats vervelend voor het dier, helemaal als het gaat om een zeldzame soort. Dieren zijn geen leergeld. Ik ben het met Niels eens dat "beginnerssoorten" verschrikkelijk interessant zijn en deze vaak ten onrechte afgedaan worden als minder interessant en zelfs beginnende hobbyisten starten met soorten die zelfs voor meer ervaren mensen moeilijk in leven te houden zijn. Dit is niet relatief maar zijn feiten, dat blijkt ook wel uit de vragen die op dit forum naar voren komen omtrent "beginnerssoorten", geplaatst door beginnende hobbyisten. Wat in mijn optiek wel meespeelt is het type hobbyist. Wat daarbij bijvoorbeeld komt kijken is, hoe serieus is de hobbyist, heeft hij andere ervaring met het houden van amfibieën en hoe snel leert de persoon. Toch blijf ook ik van mening dat je beter kunt beginnen met een H.orientalis dan bijvoorbeeld N.kaiseri. Bij N.kaiseri zal een foutje sneller consequenties hebben dan bij H.orientalis en dat maakt de één minder geschikt om mee te starten dan de ander.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Joey Immers

daar heb je zeker gelijk in! je eigen goed inlezen en der 100% voor gaan dan ben je al een heel eind! alleen is het jammer dat de keizers heeel schaars zijn. en de kwekers ze dus alleen verkopen aan mensen die er al een tijd ervaring mee hebben.
Joey immers.

hypselotriton orientalis

013

Ik ben 34 jaar en hou al amfibieeën en reptielen sinds mijn 16e. Dan mag ik mezelf onderhand als redelijk ervaren beschouwen, dacht ik.

Zoals ik zei: ik heb maar ruimte voor één bak en één soort. Ik ben niet van plan iedere week een ander soortje uit te proberen en moet dus gaan voor een soort de me echt aanspreekt. Terecht of niet. Momenteel zijn dat niet de marmoratussen en vuurbuiken. Maar wie weet, misschien kunnen jullie me overtuigen.

Dan trekken andere soorten me meer. Dat is puur een gevoelskwestie. Een (volgens mij) beginnerssoort die ik schitterend vind, is Taricha granulosa. Maar nakweek is hier niet van te vinden. Ik denk dat die er wel is, maar dat jullie hem onderling 'verdelen'.

Dat is natuurlijk jullie goed recht. Maar dan kijk ik naar andere interessant soorten die wel beschikbaar zijn als nakweek.

kevin v dijk

Er zijn natuurlijk nog veel meer beginnerssoorten die je kunt houden bijvoorbeeld de lissotriton italicus, tylototriton verrucosus, Triturus carnifex, Triturus dobrogicus.
Dit zijn ook wel soorten waar aan te komen is.
Er zijn ook nog veel andere soorten maar ik dacht, ik zeg er een paar.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Niels D

Citaat van: 013 op juni 28, 2012, 11:23:01 AM
Maar nakweek is hier niet van te vinden. Ik denk dat die er wel is, maar dat jullie hem onderling 'verdelen'.

Er is nakweek, maar hoe deze verdeelt wordt weet ik niet. Onderling verdelen zou ik het zelf niet noemen. Meestal zjin er op dit forum voldoende afnemers, zodat dergelijke soorten niet op marktplaats e.d. hoeven te belanden. Nagenoeg alles wordt hier gewoon aangeboden op het forum. Zo ben ik aan mijn atra's gekomen en die zie je zelden. T.granulosa is zeker een mooie soort. Eet alleen niet met je handen zonder deze gewassen te hebben, nadat je het dier aangeraakt hebt.  ;)

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joost.v.wijk

Wat spreekt je aan, aan de kaiseri ten opzichte van marmoratus en/of vuurbuiken?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis