Salamanders online kopen?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

013

Ik vroeg me af of jullie een lijstje kunnen geven van betrouwbare sites om salamanders te kopen?

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

013

 ;D

Die had ik al zelfstandig gevonden.


Joey Immers

uhm geen enkele?
als je salamanders online koopt is het meestal allemaal wildvang en zijn het hele zwakke dieren! je kan je beesten gewoon beter op dit forum regelen! dit zijn allemaal betrouwbare mensen met 100% zekerheid dat het gezonde diertjes zijn! ;)
Joey immers.

hypselotriton orientalis

013

Ja, dat is ook het plan. Maar er zullen toch gerust ook wel mensen zijn die NK op internet aanbieden?

joost.v.wijk

Citaat van: 013 op juni 24, 2012, 12:24:35 PM
Ja, dat is ook het plan. Maar er zullen toch gerust ook wel mensen zijn die NK op internet aanbieden?

Inderdaad, hier dus. Soms ook op Marktplaats, hoewel daar ook handelaren actief zijn. De meeste sites waar je salamanders kan kopen zijn commerciƫle bedrijven die grotendeels alleen wildvang aanbieden. Beter niet aan beginnen dus.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

013

Daar heb ik ook gekeken, maar ik snap die constructie met de kaiseri's niet. Iemand die het me kan uitleggen?

Jeroen.S

Www.dartfrog.co.uk bestaat ook nog.. Maar verder wil ik mij daar geen woorden meer aan vuil maken.;)

013

Nee, ik snap wat je bedoelt. Die hadden in het verleden ook heel dubieuze kikkers op hun site.

MartinS

Citaat van: Jeroen Spobeck op juni 24, 2012, 02:49:21 PM
Www.dartfrog.co.uk bestaat ook nog.. Maar verder wil ik mij daar geen woorden meer aan vuil maken.;)

Deze handelaar zou ik inderdaad maar links laten liggen, geen vermelding waard.

Een goede website om in het oog te houden is;
http://www.terraristik.com/tb/list_classifieds.php
Wordt erg veel nakweek aangeboden en daar gaan wij hier met z'n alleen natuurlijk voor  ;)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Kenny

#12
Citaat van: MartinS op juni 24, 2012, 05:33:48 PMDeze handelaar zou ik inderdaad maar links laten liggen, geen vermelding waard.

Hoezo? Mark is doorgaans heel betrouwbaar. Los van Jeroen z'n fout geleverd beest helemaal geen negatieve ervaringen mee. Dat kikkers dikwijls wv zijn weet jan en alleman, dat staat ook op z'n website aangegeven maar met de europese salamandersoorten kweekt hij goed en/of werkt hij samen met kwekers uit duitsland/nederland (ja nederland  ;) )

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

Citaat van: Kenny op juni 24, 2012, 06:04:56 PM
Citaat van: MartinS op juni 24, 2012, 05:33:48 PMDeze handelaar zou ik inderdaad maar links laten liggen, geen vermelding waard.

Hoezo? Mark is doorgaans heel betrouwbaar. Los van Jeroen z'n fout geleverd beest helemaal geen negatieve ervaringen mee. Dat kikkers dikwijls wv zijn weet jan en alleman, dat staat ook op z'n website aangegeven maar met de europese salamandersoorten kweekt hij goed en/of werkt hij samen met kwekers uit duitsland/nederland (ja nederland  ;) )



Klopt. Er zit ook regelmatig wat nakweek van mij bij. :D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jeroen.S

2 galaica juvenielen en een corsica.. Ik heb hem duidelijk proberen te maken dat hij een fout had gemaakt maar dat wilde er niet in. Genoeg fotos opgestuurd met duidelijke verschillen die een beginner nog kan zien. Het waren zeker weten corsica's volgens hem. Voor dat geld wat je neer gooit verwacht je van een kenner wel te krijgen wat je gevraagd hebt te krijgen. Vooraf had ik ook goeie ervaringen met de beste man maar dit hebt ik nog niet verwerkt.