repti wall

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thibaut Vds

@ boufonne, ik heb eerlijkgezegd nog geen idee  ;D maar vastwordt het een paddensoort ofzo want ik zit met een plexiglas afschijding zodat ik haf land half water kan doen.
Wou de bak gewoon al maken omdat ik toch met vakantie zit en dan kan de achterwand ondertussen wat begroeien met planten etc.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Niels D

@Sylvia: Ik heb een liter gekocht, daar ik het enkel nodig had om zaken te herstellen. Het is nogal prijzig helaas, want ik was hier meer dan 10 Euro voor kwijt.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Ik dacht dat flevolpol goedkoper zou zijn!!??
IK wil eigenlijk de flevopol gebruiken voor de watervallen die ik wil ga maken, omdat dit spul goed waterdicht is.
is het zuinig in gebruik zodat ik er dan toch 2 ruime watervallen mee kan maken,
ik den k dan toch weer goedkoper als epoxy of reptiwall :D

Niels D

Ik gok dat het relatief gezien goedkoper is dan reptiwall, maar ik weet niet of dit geldt voor Elastopur. Het werkt op zich wel fijn en het resultaat van mijn reparaties ziet er goed uit. Ik meng het 1 op 1 met water. Schrik niet als je ziet hoe wit het is, want het droogt transparant op. Het hecht beter dan reptiwall. Ik had wat over en dat bewaar ik in een afsluitbare emmer.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Nat1

OMG. Neils, ik gebruikte Google translate en was in ongeloof om te lezen dat u "tumeric granules" gebruikt om te mengen voor het kleuren van uw Elastopur, als tumerig poeder, hoewel het creƫren van sterke oranje vlekken, is zeer senstief tegen zonlicht. Ok, varenwortelgranulaat. Dat zou wel interessant zijn geweest...

Zo wordt het wel heel prijzig, want beide producten zijn prijzig. Als je Elastopur erop smeert kun je er turf, varenwortelgranulaat en coco peat indrukken. Ik hou het overigens bij varenwortel. Reptiwall kun je er zo op "kleien", maar maak de laag zeker een cm dik. Ik heb ervaren dat mijn wand, die nu aan het drogen is, veel scheurt op de plekken waarop ik het dunner aangebracht heb. Als reptiwall gedroogd is ben je helemaal klaar. Google voor je begint anders op de "flevopol methode". Deze wordt ook door diverse kikkerliefhebbers gebruikt. Ik ga hem misschien gebruiken om mijn huidige projectje te herstellen.
[/quote]