repti wall

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joy toxic

sorry als het al eerder gevraagt + beantwoord is
maar moet ik eerst elastopur aan brengen en daarna reptiwall
of kan het reptiwall er in 1 keer op gebracht worden ?

alvast bedankt voor de antwoorden

Thibaut Vds

Volgens de mensen van Reptiwall, kan het meteen op het piepschuim. Maar laagje elastopur kan geen kwaad denk ik, dan hecht het misschien ook beter.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Niels D

Zo wordt het wel heel prijzig, want beide producten zijn prijzig. Als je Elastopur erop smeert kun je er turf, varenwortelgranulaat en coco peat indrukken. Ik hou het overigens bij varenwortel. Reptiwall kun je er zo op "kleien", maar maak de laag zeker een cm dik. Ik heb ervaren dat mijn wand, die nu aan het drogen is, veel scheurt op de plekken waarop ik het dunner aangebracht heb. Als reptiwall gedroogd is ben je helemaal klaar. Google voor je begint anders op de "flevopol methode". Deze wordt ook door diverse kikkerliefhebbers gebruikt. Ik ga hem misschien gebruiken om mijn huidige projectje te herstellen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Klopt inderdaad. ;D
Reptiwall is een super product, maar ook inderdaad super duur.
Je moet het inderdaad dik aanbrengen, en kan direct op de pur of piepschuim.
Langzaam laten drogen en vooral in het begin vochtig houden.
Ik heb 1 emmer van 10 liter, wat ik in de 100x50x50cm terrarium ga gebruiken.
Heb wel al het vorig jaar iemand van de aquarium vereniging mee geholpen met het aanbrengen van reptiwall voor zijn nieuw groot paludarium.
Hij heeft hiervoor 25liter reptiwall nodig gehad.
Dat was effe een dure achterwand,........maar het eind resultaat mag er wezen ;D
Het is een super mooi paludarium geworden met een mooi begroeide achterwand ;D ;D ;D
Maar ik zal voor mijn groter paludarium ook gaan kiezen voor epoxyhars met varenwortelsubstraat.
Is goedkoper maar het resultaat mag er ook wezen ;D ;D ;D
Flevopol methode heb ik zelf nog nooit toegepast, maar misschien iets voor de toekomst ;D ;D ;D

Thibaut Vds

Ik ga zondag weer aan een bak beginnen, deze keer opnieuw mer reptiwall. Enkel klein stukje dus kan ik lekker dikke laag doen en ga bak ook plat leggen om te drogen.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

bouffonne

Dan veel succes ermee ;D ;D ;D
Uh ik ben niet nieuwsgierig of zo,......maar wat komt er in je nieuwe bak?? :D

joy toxic

dank jullie wel allemaal
het komt direct op tegellijm :P
en bouffonne is die vraag voor mij :P ?

bouffonne

Nu eigenlijk voor Thibaut ;D
Maar jij mag ook zeggen voor welke dieren jij de nieuwe bak gaat maken ;D

Peter Vliem

Ik wou eigenlijk al vragen wat er in JOUW bak komt, ben wel nieuwsgierig ;)
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

bouffonne

In de 100x50x50 bak komen 6 tijgers Chicago variant
En in het grotere paludarium komen boomkikkers ;D ;D ;D

Niels D

Op tegellijm zal het helemaal goed hechten. Reptiwall doet het echter minder goed als je losse plekjes aanbrengt. Hoe groter het geheel is, hoe beter het blijft zitten.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

De bak op zijn kant leggen bij het aanbrengen van de reptiwall lijkt mij ook een goed idee ;D

joy toxic

oke dankje voor de tip ;)
en ik ga er denk ik of opacums in doen of shanjin
nog even kijken :P

Niels D

Ik heb gelijk hier de achterwand maar hersteld met flevopol. Deze kon ik bij de Hornbach in een kleine hoeveelheid halen. Ik denk dat dit wel goed gaat werken en ik heb er vertrouwen in dat de rest van de wand het gaat redden.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Hey..goede tip Hornbach zeg je.
Zijn dat soms 5 liter emmertjes??
Hier bij gamma en/of praksis hadden ze het niet