Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



landsalamander soorten

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost.v.wijk

Een ervaren liefhebber kan al haast niet aan dit soort beesten komen, laat staan dat ie zou verkopen aan iemand die duidelijk een beginner is.
Er zijn genoeg andere salamandersoorten waar je wel goed mee uit de voeten kan.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

kevin v dijk

Als je met een beginners soort begint dan doe je eerst wat meer ervaring op.
Ik weet van mij zelf dat ik te snel te veel wil.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Joey Immers

de soorten die jij dus zoekt zijn bijna niet aan te komen, en zoals joost al zegt dan gaan ze zeker niet naar beginners toe, waarom zou je dan et risico lopen dat dieren die weinig gekweekt worden te laten ''sterven'' bij beginners. ik zeg niet dat dat gebeurt maar het is wel een groot risico, en dat zou zonden van de dieren want die zijn er al zo weinig.
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Peter Vliem

O, om even terug te komen op je facebook, ik heb stiekem even al je foto's van je salamanders doorgebladerd. ;) En toen zag ik dat je bij de N. viridescens had gezet dat het mannetje rood word in de paartijd. Naar mijn weten is dat helemaal niet waar, maar zijn de juvenielen roodkleurig in de landfase.

Ik heb deze dieren niet zelf, dus ik heb eigenlijk geen recht van spreken. Maar ik lees regelmatig caresheets door voor mijn lol (om even te dagdromen wat ik later allemaal nog in huis neem :D)
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

DannyS

N. viridescens wordt inderdaad niet rood in de paartijd, dit is de kleur die juvenielen doorgaans krijgen. Vaak wordt deze fase ook overgeslagen door de dieren.

Kenny

Citaat van: Peter2 op mei 21, 2012, 08:04:41 AM
En toen zag ik dat je bij de N. viridescens had gezet dat het mannetje rood word in de paartijd. Naar mijn weten is dat helemaal niet waar, maar zijn de juvenielen roodkleurig in de landfase.


Helemaal correct
Landfase -> red eft = oranje/rood. Zodra ze het water ingaan worden en BLIJVEN ze groen/olijf/gelig.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

ZoMaAr EeN mEiSjE

Citaat van: Kenny op mei 21, 2012, 10:43:36 AM
Citaat van: Peter2 op mei 21, 2012, 08:04:41 AM
En toen zag ik dat je bij de N. viridescens had gezet dat het mannetje rood word in de paartijd. Naar mijn weten is dat helemaal niet waar, maar zijn de juvenielen roodkleurig in de landfase.


Helemaal correct
Landfase -> red eft = oranje/rood. Zodra ze het water ingaan worden en BLIJVEN ze groen/olijf/gelig.
hij is anders momenteel in landfase en groen, das wat ik over het beestje gevonde heb..
kkan mis zijn...

ZoMaAr EeN mEiSjE

 maar heb toch nog steeds mn ding niet gevonde ondanks mijn plan al is om een
groter bakje te kiezen

Jeroen.S

Ik zie dat je uit belgie komt. Dan ligt Salamandra misschien ook goed voor handen. Leuke dieren! Wij nederlanders zijn er vaak jalours op.

Kenny

Citaat van: ZoMaAr EeN mEiSjE op mei 21, 2012, 02:00:18 PM
Citaat van: Kenny op mei 21, 2012, 10:43:36 AM
Citaat van: Peter2 op mei 21, 2012, 08:04:41 AM
En toen zag ik dat je bij de N. viridescens had gezet dat het mannetje rood word in de paartijd. Naar mijn weten is dat helemaal niet waar, maar zijn de juvenielen roodkleurig in de landfase.


Helemaal correct
Landfase -> red eft = oranje/rood. Zodra ze het water ingaan worden en BLIJVEN ze groen/olijf/gelig.
hij is anders momenteel in landfase en groen, das wat ik over het beestje gevonde heb..
kkan mis zijn...

Omdat hij/zij volwassen is ;).
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Niels D

Ik heb hier nog 3 dieren (NK2011) zitten in de landfase, die niet rood zijn geweest. In gevangenschap geboren salamanders willen de rode fase vaak overslaan.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

ZoMaAr EeN mEiSjE

Citaat van: Niels D op mei 21, 2012, 08:30:31 PM
Ik heb hier nog 3 dieren (NK2011) zitten in de landfase, die niet rood zijn geweest. In gevangenschap geboren salamanders willen de rode fase vaak overslaan.
Ow okey hehe tnx ^^)

ZoMaAr EeN mEiSjE

Citaat van: Jeroen Spobeck op mei 21, 2012, 05:58:12 PM
Ik zie dat je uit belgie komt. Dan ligt Salamandra misschien ook goed voor handen. Leuke dieren! Wij nederlanders zijn er vaak jalours op.
SALAMANDRA jaaaah die spreekt me al veel meer aan!! dankje!!!!!
ga er s over google ^^)

ZoMaAr EeN mEiSjE

Citaat van: ZoMaAr EeN mEiSjE op mei 23, 2012, 08:30:07 PM
Citaat van: Jeroen Spobeck op mei 21, 2012, 05:58:12 PM
Ik zie dat je uit belgie komt. Dan ligt Salamandra misschien ook goed voor handen. Leuke dieren! Wij nederlanders zijn er vaak jalours op.
SALAMANDRA jaaaah die spreekt me al veel meer aan!! dankje!!!!!
ga er s over google ^^)
zijn ook enkele soorten van.. welke zou ik hmmmm