Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



fruitvliegjes

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chris Schouten

Ik ben wel benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. Maak anders even een foto van je kweekjes. Lijkt erop dat je het groots aanpakt. Ben ook wel erg benieuwd naar dat gaas voor eventuele fabricage van deksels. Ik heb nu horgaas gebruikt, maar dit vertoont al een klein beetje slijtage.

Ik heb een kweekje geprobeert wat goed liep totdat het ging schimmelen. Maar voor het aantal salamanders dat ik heb is kweken ook niet nodig. Toch ben ik nogsteeds benieuwd wat er fout is gegaan met mijn kweek. 

Ik ga iig zeker een stuk banaan nu in de pak deponeren zodat ik ook echt kan zien dat ze gegeten worden.
Triturus marmoratus - 0.0.5

DannyS

Ik weet niet of ik het groots aanpak of niet, maar ik wil in iedergeval niet te weinig hebben. Ik heb begrepen dat jonge kweichows je kaal eten, dus moet er voldoende zijn.
Ik zit te denken aan 5 kweekjes fruitvliegen, ongeveer hetzelfde aantal wasmotkweekjes en ik heb een flinke bak (40*30*20) waar ik ovenvisjes in kweek.
Op het moment heb ik nog geen bakjes om de kweek in te maken, dus foto's maken lijkt me nog niet echt nuttig :p

Harry

Danny Ga geen fruitvliegen voeren aan jonge kweichowensis. De kans is groot dat er mijt in je bak komt en de dieren dan dood gaan. Voer kleine regenwormen of wasmotrupsen of rode mug op een stukje keukenrol in een deksel van ee jampot. Of eventueel ovenvisjes
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DannyS

#33
Vanaf hou oud kunnen fruitvliegen wel?

Ik zit dan wel met een pot fruitvliegen, maar dat is mijn eigen schuld :p

®ob

Bij fruitvliegjes denk ik meer aan jonge triturus- en lissototriton soorten. Tylototritons hebben bij een normale metamorfose een bek die groot zat is voor groter voer dan fruitvliegen.

DannyS

Is het een ramp als ik mijn huidige pot vliegjes aan ze voer (als de vliegjes dan nog leven)?
Ik vind het zonde om ze weg te gooien.

petro pees

#36
Het is zeker geen ramp om ze de fruitvliegen te voeren die je al hebt,het is namelijk niet zo dat ze er ziek van worden of dat ze er te klein voor zijn.
Wat echter vaak gebeurt is dat fruitvliegculturen vaak besmet zijn met mijt en die zijn minder goed voor je dieren.
Dus oppassen is het woord.Zorg ervoor dat je alleen maar de vliegjes zelf geeft en niets van het substraat dan
is het risico op mijt aanzienlijk minder.
Ik vindt dat je altijd moet oppassen met wat je voert,een ongeluk zit in een klein hoekje.
Het zogeheten spreekwoord moet je maar in gedachten houden bij de verzorging van je Kweicho,s dan weet je zeker dat als er iets gebeurt je de schuld niet gelijk bij jezelf hoeft te zoeken.
Juvenielen Tylototritons eten een grote verscheidenhied aan voer,een deel ervan noemde harry al op en als ik jou was keek ik ook eens op Tylototriton.org.
Petro
Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Ik zet mijn fruitvliegen kweekjes altijd in een bak met een laagje zout, zo kan er geen mijt in komen, en als er al mijt inzit, kan deze niet naar de andere culturen.