Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



fruitvliegjes

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

®ob

Ik heb nog niet gehoord van iemand dat hij fruitvliegen aan aquatiele dieren voert.

Platoplato

Ik heb ze laatst gekocht voor wat jonge C. Ensicauda's die altijd op een kurkje zitten. De kleintjes zijn een beetje traag en al snel zitten de vliegjes verzameld op hun kopjes.

Maar heb er ook wat gegooid op het eendekroos bij mijn Cynops Oriëntalis en die eten het redelijk. Af en toe missen ze en dan eten ze vegetarisch (kroos), maar de spartelende fruitvliegjes trekken wel de aandacht.

Segers

Citaat van: Danny Stammers op juni 18, 2008, 03:00:24 PM

Als je ze aan terrestrische sala's voert, zitten die vliegjes dan niet overal in je bak, zodat de sala's er niet meer bij kunnen?

Vandaar het stukje banaan.

DannyS

Welke soorten fruitvliegen kweken jullie? (groot of klein)
met hoeveel kweekbakjes werken jullie?

petro pees

Citaat van: Danny Stammers op juli 08, 2008, 05:32:55 PM
Welke soorten fruitvliegen kweken jullie? (groot of klein)
met hoeveel kweekbakjes werken jullie?


Je weet wel van die vliegjes die op het fruit zitten.  :D
Zonder gekheid,klein en groot en gemiddeld zo,n 5 tot acht bakjes of grote potten.
Petro
Tylototriton Shanjing

DannyS

Ik heb nu alle ingrediënten in huis, maar ik heb nog geen houtwol. Is het ook goed als ik dat vervang met papier dat door de versnipperaar is gegaan?
Hopelijk krijg ik morgen mijn bestelling binnen, dan kan de kweek beginnen.

petro pees

Citaat van: Danny Stammers op juli 10, 2008, 04:25:26 PM
Ik heb nu alle ingrediënten in huis, maar ik heb nog geen houtwol. Is het ook goed als ik dat vervang met papier dat door de versnipperaar is gegaan?
Hopelijk krijg ik morgen mijn bestelling binnen, dan kan de kweek beginnen.


Het papier zou ik maar niet gebruiken.Want als het vochtig wordt,wordt het
een natte prop.
Petro
Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

dan kun je er beter wat karton in doen denk ik.

DannyS

Ik heb wel hooi.. is dat ook goed?

Coen Deurloo

Citaat van: Danny Stammers op juli 10, 2008, 05:59:15 PM
Ik heb wel hooi.. is dat ook goed?

Heb je geen wc rolletjes over o.i.d.? een oude doos? Hooi lijkt me niet ideaal...het lijkt mij dat dat nat word en vreselijk gaat stinken, maar ik kan het fout hebben, heb het nooit geprobeerd.

DannyS

is het het beste om het tegelijk in een grote bak klaar te maken, of per bakje individueel?

petro pees

Citaat van: Danny Stammers op juli 10, 2008, 07:09:35 PM
is het het beste om het tegelijk in een grote bak klaar te maken, of per bakje individueel?

Danny,
Hetis altijd beter om met bakjes te werken(risicospreiding)Gaathet met een bakje mis dan is de rest nog intact.
Alles bij elkaar,alles kwijt.
Petro
Tylototriton Shanjing

DannyS

Ik bedoel: Is het handiger om de voedingsbodem in 1 bak klaar te maken en dat dan later te verdelen, of in alle bakjes individueel?

petro pees

Citaat van: Danny Stammers op juli 10, 2008, 09:02:39 PM
Ik bedoel: Is het handiger om de voedingsbodem in 1 bak klaar te maken en dat dan later te verdelen, of in alle bakjes individueel?

Eigenlijk spreekt het voor zich.
Eerst alles in één maken en daarna verdelen over de aparte bakjes.
petro
Tylototriton Shanjing

DannyS

vandaag de fruitvliegjes binnengekregen van de Rana. Heel veel vliegjes en poppen zitten er in. Nu nog wachten op de bakjes van de rainforest-frogs, dan kan ik aan de slag. Dat RVS gaas dat ze verkopen ziet er zó gaaf uit.