Onverwacht eitjes van mijn P.waltl !

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ANDRÉ-ARTHUR

Ik zag een paar dagen geleden mijn witte dame gezellig zwemmen met een heer onder haar..Ik verwachte geen eitjes van haar omdat ik dacht die is er nog niet aan toe..Vanochtend kwam mijn dochtertje aan mijn bed zeggen dat de witte salamander eitjes aan het leggen was..Ik heb een afspraak met mijn dochtertje gemaakt dat ze vijf eurocent per gevonden eitje van me krijgt..Dus ik liep naar mijn T.carnifexbak toe en ze vertelde me :Nee pappa die andere witte salamanders en wees naar de P.waltlbak..En tot mijn verbazing zag ik mijn witte dame eitjes deponeren aan de waterplanten..Ik hoop dat ze bevrucht zijn :) 
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Willem Meilink

Had je deze niet net? Wauw dat is snel! Wel leuk voor je!

MartinS

Weten we nu ook waar we jouw voor mogen wakker maken  :P
Leuke verrassing en mooie foto's!

Zijn dit eieren van witte (m) op witte (v) dieren?

F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Thibaut Vds

A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

ANDRÉ-ARTHUR

@Martin : ja het is wit op wit,was eigenlijk niet de bedoeling!Ik had gehoopt dat ik tenminste 1 heterozygoot mannetje zou hebben..Maar ik heb 2 leucistiche mannen,2 leucistiche vrouwen en 2 heterozygote vrouwen..Maar ja het is ff afwachten of de eitjes wel bevrucht zijn!?de 2 heterozygote dames zijn nog iets te klein denk ik, na dit voorval kan er nog van alles gebeuren..
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

ANDRÉ-ARTHUR

@Willem: Ik had al een wit paartje die ik vorig jaar had gekocht..En een paar maanden geleden had ik 2 witte dieren en 2 heterozygote dieren erbij gekocht..
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Willem Meilink

Ooh, nou jammer anders had het extra leuk geweest toch:P

Nieuwe dieren en meteen aan de eileg is natuurlijk een super compliment van je dierenXD. Al vind ik dieren die je een jaar hebt ook nog wel nieuw hoor. Gefeli iig.

Niels D

Niet zoveel foto's van die leucistische waltls posten, want Kimmy kan zich straks weer niet inhouden als ze al die leuke foto's ziet! ;)
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

kevin v dijk

Ik begin nu ook al te denken over de P waltl.
Ze hebben een echt komisch gedrag, ik.vind ze alleen zo groot worden en ik kan niet zomaar nog een 80 cm bak kwijt.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Harry

Gefeliciteerd.
Bij carnifex gaat wit x wit fout. (niet levensvatbare larven die na een tijdje dood gaan)
Hopenlijk gaat het bij deze waltl wel.

Anders is er nog 1 zeer goede optie
leen een volwassen donkere vrouw van iemand voor het volgende legsel. Dan krijg je allemaal hetero dieren.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

ANDRÉ-ARTHUR

Citaat van: Harry Dresens op april 12, 2012, 11:55:45 AM
Anders is er nog 1 zeer goede optie
leen een volwassen donkere vrouw van iemand voor het volgende legsel. Dan krijg je allemaal hetero dieren.

Maak je geen zorgen Harry ik heb nog wel wat donkere (grote)volwassen vrouwtjes hier rondzwemmen..Dat is inderdaad een goede optie en intussen wacht ik af tot mijn heterozygote dames wat groter zijn geworden..Ik moet eerst nog zien dat de eitjes bevrucht zijn want dan weet ik zeker dat mijn kleine witte man al vruchtbaar is!
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Joey Immers

ziet er goed uit!
ben inderdaad wel benieuwt wat erg gaat gebeuren met wit x wit, meestal zijn dat onbevruchte of hele zwakken jongen.. maar let's hope!
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Harry

even een paar eitjes warm zetten, dan weet je snel of ze zijn bevrucht!
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Harry

weet iemand het verschil tussen een flavist en een leucist?
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus