hydra's in salamanderbak

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

angela

hallo ,
ik heb 4 spaanse ribbensalamanders en nu zag ik zojuist dat er aardig wat hydra's zitten op de stenen en op de ramen.
mijn vraag is of dit kwaad kan voor de salamanders.

Harry

Voor larven is het dodelijk. Voor volwassenen kan het geen kwaad. Voor ribbensalamanders kun je het beste een regenworm per dier per dag geven.
Watervlooien veroorzaken de hydra. Maak dus de bak opnieuw of stop met voeren van watervlooien, want die worden toch door de hydra's gegeten.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

angela

maar mijn salamanders krijgen helemaal geen watervlooien te eten , ze eten regenwormen, mestpieren en af en toe diepvries rode muggenlarven.
maar het kan dus absoluut geen kwaad voor ze?
ik ga ze vanavond schoonmaken en ik zal zoveel mogelijk proberen te verwijderen .
ik heb wel gelezen dat dat ook met stroom en zo kan maar dat zie ik niet zitten

Harry

dan vraag ik me af of het wel hydra is. maak maar eens een foto
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

angela

ik hoop dat het te zien is maar dit is dus op me raam wat er in de bak zit.volgens mij wel degelijk hydra.

petro pees

Anja,het is inderdaad hydra.
Je kan ook telkens wat water verversen (dagelijks)en de hydra telkens als je ze ziet verschijnen verwijderen.
Het verwijderen kan je met een sponsje of algenkrabber doen,zelfs met de hand(vinger ;D)
Aangezien ze totaal geen gevaar opleveren voor je salamanders zijn geen drastische maatregelen nodig.
Je kan ook een aantal dagen alleen de wormen voeren.
Geen rode mug,er zitten veel restjes in die gegeten worden door de diertjes die weer gegeten worden door de hydra.
Petro
Tylototriton Shanjing

angela

dankjewel voor het advies dat ga ik eerst proberen het zijn er nog geen honderden of zo maar ik houdt gewoon niet van ongedierte bij me salamanders.
ik ga ze vanavond weg halen wat ik kan zien en water verversen en ik zal ze alleen wormen geven.en dan maar kijken wat er gebeurd ::)


angela

nou het wordt plan b ben er niet blij mee maar goed; naarmate ik voor de bak zat te kijken zag ik ook steeds meer hydra's en aangezien ik er gewoon vanaf wil ga ik nu dus de bak leeghalen en opnieuw vullen ik zie geen andere mogelijkheid.
dus werk genoeg voor mij maar ach we hebben het er maar voor over he ;)