T.m.diaboli kweekpoging

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels D

We zijn een vrouw kwijt. Ze stonden voor één nachtje in een curver buiten. Hoogstwaarschijnlijk heeft een kat o.i.d. het horgaas vernield en er één meegenomen. De twee overgebleven dieren zien er goed uit. De man heeft een erg grote cloaca, dus aan hem zal het volgens mij niet liggen. Helaas is de grootste vrouw verdwenen.

Vandaag zijn ze in een aquaterrarium die in de tuin staat gestopt. Hierop zit een metalen rooster, dat verzwaard is met een tegel. Ondanks de zoveelste tegenvaller dit voorjaar (Noto schimmel/dood en een Tylo een infectie) was ik blij, dat de man binnen een halfuur al in het water zat. Hopelijk blijft het niet alleen bij een poging, maar zullen we nakweek krijgen. Makkelijker gezegd, dan gedaan uiteraard.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Kenny

Goed zoeken in de tuin of bij de buren (met eventueel een vijver). Ik heb na 2 jaar nog een ontsnapte A.gracile heer teruggevonden...

Verder veel succes met de kweek! ik ben HEEL benieuwd!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

MartinS

Het zit jullie inderdaad niet mee de laatste tijd, daar mag wel eens een kweeksucces tegenover komen te staan  ;)
Succes met de kweek van deze dieren!!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Jeroen.S

Katten inderdaad goed in de gaten houden. Ik heb normaal alles in de salamanderkamer.. maar zoals eerder besproken houd ik mijn juveniele tylo's op kamer temp. Maar dus kwam ik laatst thuis en had onze lieve kat hier ook het gaas open gereten. Ik kon de tylo's stuk voor stuk door het huis terug vinden. Gelukkig allemaal levend en wel terug gevonden. In iedergeval succes Niels! Het is je gegund na al die tegenslangen.

Niels D

Ik vind ook dat er een kweeksuccesje tegenover mag staan.  ;D

Ik moet wel zeggen, dat ik hoop heb dat de Tylo er bovenop komt.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

kevin v dijk

Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Niels D

Toen ik gisteren naar bed ging ben ik nog even gaan kijken en tot mijn vreugde ontdekte ik dat de vrouw zich ook al in het water bevond.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

MartinS

Er gloort hoop in huize Deijkers, de eerste stap is gezet  :)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

ANDRÉ-ARTHUR

@Niels ..I keep my fingers crossed for ya :)
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Hugo

Super, Niels!! Ik wacht met spanning af!  ;) :D :D

Alex Kenter

Citaat van: Niels D op maart 14, 2012, 10:16:01 AM
Toen ik gisteren naar bed ging ben ik nog even gaan kijken en tot mijn vreugde ontdekte ik dat de vrouw zich ook al in het water bevond.

Ik denk dat het tijd word voor een ''wedstrijdje''

Niels D

Goed idee, maar dan ben je nu weer in het voordeel. De man heeft vanaf vanmorgen tot nu weer op het land gezeten.  :-\

Ach, het is nog maar de eerste dag.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Alex Kenter

Mijn Diaboli-man ( dikke cloaca en brede staartzoom) zit sávonds bij de waterkant te wachten op de dames..ik denk overigens dat de dames pas zin krijgen om te badderen, wanneer de luchtdruk gaat zakken.... ::) ::)

kevin

Probeer een via een pompje met een slang eraan stuk boven het water aan zo`n sproeibuis bevestigd.
Een soort van regenbui na te maken. Heeft ook toen ik nog maar net aan het beginnen was met de hobby.
Mijn Bombina`s tot voortplanting toe gezet. Word veel gebruikt bij boomkikkers.
En ja bootst wel de regentijd na waardoor plassen ontstaan waardoor ze in het wild voortplanten.
Ken altijd proberen zal vast geen kwaad kennen.

Niels D

Hier zit de vrouw continue in het water en laat de man het afweten. Hij heeft nog wel van die flinke kroonjuwelen!

Er zit gaas boven het waterdeel, dus ik wacht eerst nog even een aantal regenbuien af, voordat ik andere methodes ga proberen. De A.m.mavortium gaan ook binnenkort naar buiten. Die wil ik in een bak doen met een veel kleiner landdeel bij wijze van experiment.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl