Lente is in de lucht

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MartinS

Netjes Jari, nu afwachten  :P
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Niels D

Wat een superbak zeg. Ik hoop echt op een succes!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

zijn prachtige bakken allemaal. Vorige allemaal even bekeken, hele tuin is prachtig trouwens. Werkt het goed die kuipen om in te overwinteren, ik bedoel kunnen ze die kuipen goed vinden en komt het niet voor dat ze toch ergens anders proberen te overwinteren.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Jari B

Bedankt voor de reacties  ;D

Ze vinden de kuipen heel goed allemaal, ik heb nog nooit een dier dood gevonden na de winter, ik maak de kuipen wel altijd schoon na de winter en in de herfst om te zorgen dat het water onderin goed kan weg stromen. Het voordeel van deze set up is dat je de dieren veel sneller terug ziet dan wanneer je een buitenterrarium maakt waar ze over de hele lengte en breedte de grond in kunnen. Het is vooral ideaal voor soorten die je wel buiten wilt houden alleen waarvan je zeker wilt weten dat ze het goed doen. Elke avond komen de maculatum uit de bakken omhoog en verstoppen zich dan tussen het schors om die bakken heen.

Niels D

Dit is toch het buitenterrarium waar je eerst je corsica's in had zitten? Dat principe is een van de weinig opties die wij hier hebben voor een eventueel buitenterrarium, daar wij een erg hoge grondwaterstand hebben. Terheijden is namelijk gebouwd op drooggelegde moerasgrond.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

StijnH

Ziet er netjes uit Jari. Mooi als je je dieren zo kan houden  :)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

naeff002

Bij mij zou dit ook de enigste optie zijn. Hoe diep zijn die kuipen?
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Jari B

Dit is inderdaad de bak waar de corsica's in hebben gezeten maar die zijn nu ergens anders gehuisvest.

Hier zit het grondwater diep dus ik heb er geen problemen mee, het zijn gewoon normale speciekuipen met onderin heel veel gaatjes. Dan zijn ze gevuld met stukken dakpan en schors met wat bladeren in de herfst. Ik ben zeer tevreden met dit buitenterrarium het kost veel tijd om te maken maar ik heb eigenlijk geen klachten over de bak. Onder de speciekuipen in de grond zit een holte van ongeveer 20 centimeter diep waar eventueel water zich kan verzamelen om zo langzaam de grond in te zakken. Mijn verwachting was dat de molsalamanders minimaal gebruik zouden maken van de speciekuipen wanneer de kou weg is maar het tegendeel is bewezen. Ze kunnen niet graven in de speciekuipen en toch zitten ze erin.

Joey Immers

wat een schitterende buiten terraria jari!
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Niels D

Misschien dat ze toch de warmte van het broeiende bladafval opzoeken. Zelfs als het vriest kan het in een composthoop behoorlijk warm blijven, door de chemische reacties die bij de verrotting komen kijken.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Jari B

Citaat van: Niels D op maart 04, 2012, 09:43:11 PM
Misschien dat ze toch de warmte van het broeiende bladafval opzoeken. Zelfs als het vriest kan het in een composthoop behoorlijk warm blijven, door de chemische reacties die bij de verrotting komen kijken.

Dat kan inderdaad wel een reden zijn. In de winter doe ik wel altijd een dubbele laag bubbeltjes plastic over de overwinterings bakken als extra isolatie.

Niels D

Dat zal zeker helpen. Ik zou heel graag een buitenbak voor mijn atra's willen hebben, ondanks de beperkte mogelijkheden die ons huidig huis biedt. Jouw methode zou zomaar eens een uitkomst kunnen bieden. Mooi man! Ik hoop echter dat er ook voldoende verkoeling is in de warme periode, daar atra hier volgens mij wat gevoeliger voor is.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Jari B

De maculatum kruipen veel rond wanneer het vochtig is 's avonds, maar ze gaan nog niet het water in. Ik hoop dat ze snel het water in zullen gaan.

Jari B

De dieren zitten nog niet in het water, ik heb geen idee waarom ze nog niet in het water zitten. Misschien dat het ligt aan het "slechte" weer van de laatste tijd voor de salamanders.

Niels D

Ik denk dat de nachten misschien nog net te koud zijn, want de diaboli's gaan hier 's nachts ook weer het land op.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl