Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Koper

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pammie

wat een prachtig diertje..helemaal toppie

Salasander

Ziet er eerder een wildkleur uit, ben benieuwd of het kleur nog gaat veranderen.

Jeroen.S

#17
Citaat van: Sander Bauwens op januari 15, 2012, 12:30:41 PM
Ziet er eerder een wildkleur uit, ben benieuwd of het kleur nog gaat veranderen.

De eerst foto lijkt wildkleur dat klopt. Ik heb een foto waar het dier haast donkerblauw is :). Foto twee spreekt voor zich dacht ik?  Ik heb op andere fotos het dier gekenmerkt op de patronen. Het is en blijft het zelfde dier. Het vervagen van het blauw gaat duren. Zoals je weet vervellen axolotls haast niet. Maar het gaat me ook meer om de genen.


Niels D

Tweede foto lijkt idd echt op een kopere axo. Rap mee gaan kweken!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Jeroen.S

#19
Citaat van: Niels D op januari 15, 2012, 02:42:11 PM
Tweede foto lijkt idd echt op een kopere axo. Rap mee gaan kweken!

Uit goud x koper willen nog wel eens speciale kleuren uitkomen. Daar hoop ik stiemen wel op. Maar echt koper kweken gaat lastig op deze manier helaas. Het is ook niet zeker dat --de nakweek-- van geen koper met koper, koper op gaan leveren. Koper x koper wordt wel altijd koper. Maar ik verwacht nog wat verse nakweek kopers dit jaar.

Jeroen.S


Nog maar eens wat fotos







bouffonne

Tweede foto duidelijke koperschijn

Mooie foto Jeroen ;D

Jeroen.S

#22
Er zijn grote Discussies gaande over de koper axolotl. Men beweerd dat de koper axolotl een vorm van albino is. Kopers komen net zoals albino's uit sneeuwwitte eieren. Ook beweren sommige dat kopers donker rode ogen hebben,ook een inducator op een koper zeggen ze. Maar dit is raar genoeg niet het geval bij de duitse dieren. Die ook duidelijk wel albino eieren leggen. De dieren hebben een lichte roze onderhuid. (Ook te zien bij mijn dier. Eerste foto bij de poot). Ook zijn er mensen die beweren dat kopers niet 100% axolotls zijn. Maar in het verleden gekruist met een andere soort Ambystoma. Erg interessante dieren dus :) Ik hoop samen met meerdere dat er snel een onderzoek zal volgen.


Salasander

Ze hebben eitjes gelegd?
Vind het zo spijtig dat mijn koperen is gepakt door mijn kat. Hij of zij was anders al een jaar of 3 oud.
Hoop dat ik er toch ooit nog eens aan geraak.
Op de laatste foto lijkt het toch nog steeds meer een wildkleur achtige.
Hier een foto van mijn koperen en gouden:

Jeroen.S

#24
Meer bewijs dan dat ik weet dat mijn koper uit deze spierwitte eitjes zijn gekomen (De foto is van de zelfde kweker.) heb ik niet nodig.  Het is overduidelijk een echte koper. Wildkleur al is het zo licht als ik weet niet wat komen nooit uit witte eieren. Ik heb alleen nog een albino man of een andere koper nodig om direct koper te kunnen kweken. Anders zou ik nog een generatie moeten wachten.

Jammer van je koper Sander. Volgende keer beter!! :)

Jeroen.S

Citaat van: Sander Bauwens op januari 21, 2012, 09:01:53 PM

Op de laatste foto lijkt het toch nog steeds meer een wildkleur achtige.


Maar Sander ik weet dat de laatste foto op een wildkleur lijkt. Ik denk dat je het topic niet goed heb gelezen.

Eerder bericht: Het diertje is nog blauw omdat het een tijd geleden behandelt is met Methylene blue, tegen een schimmelinfectie aan de kieuwen. Dit trekt weg maar kan nog eenige tijd gaan duren. Voor de rest is het diertje in perfecte staat en ziet er gezond uit!

Jeroen.S

Koper x albino gaat niet werken. Fabeltjes op internet maken het lastig.

Koper is alleen te kweken door koper x koper, of met wat geluk de 2de generatie van koper x .......

Morrison

Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? Ik zoek al een flinke tijd naar een koperen axo.

Salasander

Citaat van: Jeroen Spobeck op januari 21, 2012, 09:18:13 PM
Citaat van: Sander Bauwens op januari 21, 2012, 09:01:53 PM

Op de laatste foto lijkt het toch nog steeds meer een wildkleur achtige.


Maar Sander ik weet dat de laatste foto op een wildkleur lijkt. Ik denk dat je het topic niet goed heb gelezen.

Eerder bericht: Het diertje is nog blauw omdat het een tijd geleden behandelt is met Methylene blue, tegen een schimmelinfectie aan de kieuwen. Dit trekt weg maar kan nog eenige tijd gaan duren. Voor de rest is het diertje in perfecte staat en ziet er gezond uit!


Heb het wel goed gelezen hoor.

Harry

Ik heb ooit koperen axo's uit salamanderland gehad, ze tot volwassen opgekweekt en toen zijn ze naar hugo gegaan. Alleen bleken de nakomelingen toen afwijkingen te hebben, vandaar dat ik het nooit meer heb geprobeerd. Mochten er toch ook positieve ervaringen zijn, wil ik het nog wel eens proberen. Maar dan moet ik eerst eitjes of larven van koperen dieren hebben en daar weet ik op dit moment nog niet aan te komen.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan